Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Standaryzacja pism w e-administracji

Zgodnie z obowiązującymi przepisami wzory pism koniecznych do złożenia w celu zainicjowania działania administracji terenowej są ustalane lokalnie przez właściwe organy. Nie było to problemem w erze administracji papierowej; w nadchodzącej erze e-administracji uniemożliwia to automatyzację części procedur. Konieczne jest zatem ustandaryzowanie najistotniejszych dla obrotu gospodarczego wniosków. Działanie takie podjął Minister Gospodarki.

Przesłany do zaopiniowania przez Komisję Wspólną projekt ustawy o standaryzacji niektórych pism w procedurach administracyjnych przewiduje wprowadzenie delegacji ustawowych do ustalenia w drodze rozporządzeń 71 wzorów pism do procedur administracyjnych określonych w 22 ustawach. Są to w szczególności: wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż hurtową i detaliczną napojów alkoholowych, zgłoszenie rozbiórki obiektów budowlanych, wniosek o zmianę danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, wniosek o wykreślnie z tego rejestru, wniosek o zmianę danych w rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, wniosek o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza, wniosek o wydanie pozwolenia wodnoprawnego, wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie punktu aptecznego. W celu uniknięcia sytuacji, w której ze względu na bezczynność legislacyjną właściwego ministra nie będzie możliwe korzystanie z dedykowanego wzoru projekt przewiduje możliwość wykorzystania wzoru pisma ogólnego zdefiniowanego przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Pismo ogólne będzie mogło mieć zastosowanie we wszystkich sprawach leżących w zakresie regulacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Dodatkowo dokonywane są zmiany przepisów utrudniające realizację procedur drogą elektroniczną – poprzez likwidację wadliwie interpretowanego pojęcia „pisemności" wniosku, czy poprzez likwidację wymogu składana załączników dostępnych wyłącznie w postaci papierowej.

Projekt będzie przedmiotem obrad najbliższego posiedzenia Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego.

Pt., 16 Sp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski