Standardowe greckie tablice rejestracyjne nie odbiegają zbytnio od wyglądu polskich tablic rejestracyjnych. Czasami możemy jednak dostrzec tablicę, która nie tylko inaczej wygląda, ale numer rejestracyjny jest na niej zapisany… alfabetem greckim. Uważajmy zwłaszcza na pojazdy z rejestracją Ε.Α. lub ΕΛ.ΑΣ. Odrębny system rejestracji pojazdów obowiązuje na Górze Athos.
Numery rejestracyjne standardowych pojazdów w Grecji składają się z trzech liter po których następuje liczba czterocyfrowa (tablice samochodowe) lub nie więcej niż trzycyfrowa (tablice motocyklowe). W bloku liter stosuje się wyłącznie litery o wyglądzie identycznym z literami alfabetu łacińskiego – używane jest zatem jedynie 14 liter (w kolejności wynikającej z greckiego alfabetu: A, B, E, Z, H, I, K, M, N, O, P, T, Y, X). Litery oznaczają dystrykt, w którym pojazd został zarejestrowany. Co do zasady dystrykt jest określony przez pierwsze dwie litery, a trzecia ma charakter porządkowy. Przykładowo: numery zaczynające się od liter AN oznaczają pojazdy zarejestrowane w prefekturze Lasithi, której stolicą jest Agion Nikolaos. W niektórych przypadkach określone trzyliterowe kombinacje przypisywane są do określonego typu pojazdów niezależnie od ich przynależności terytorialnej, ewentualnie doraźnie są przyznawane innym prefekturom. Dobrym przykładem mogą tu być numery zaczynające się od liter KX. Co do zasady oznaczają one pojazdy zarejestrowane na wyspie Kos, jednakże KXA zostało incydentalnie przyznane pojazdom z wyspy Rodos (w związku z wyczerpaniem przynależnego tej wyspie kodu PO), zaś numery KXY - z czerwonymi znakami – oznaczają pojazdy zwolnione z podatku.
Tablice samochodowe są jednorzędowe. Między liczbami a cyframi znajduje się łącznik ponad którym umieszczany jest wizerunek pieczęci urzędowej. Na tylnych tablicach poniżej łącznika umieszcza się naklejkę wskazującą termin kolejnego badania technicznego (zbliżoną w swoim wzorze do niemieckiej). Tablice motocyklowe są dwurzędowe, z prawej strony tłoczona jest pieczęć urzędowa, a poniżej znajduje się miejsce na naklejkę walidacyjną.
Standardowe tablice rejestracyjne mają czarne znaki na białym tle. Z lewej strony tablicy występuje tradycyjny euroband z międzynarodowym wyróżnikiem Grecjii (GR).
W Grecji stosowane jest kilka typów specjalnych tablic rejestracyjnych. Przysługują one:
- pojazdom rolniczym. Ich numer rejestracyjny zaczyna się od dwóch znaków - ΑΜ (Αγροτικά Μηχανήματα, Agrotika Mekhanemata). Uwaga: numer rejestracyjny zaczynający się od trzech liter, z których pierwsze dwie to AM oznacza nie pojazd rolniczy, lecz pojazd z prefektury Fokida, ze stolicą w Amfissie. Różnica występuje również w wyglądzie tablicy rejestracyjnej – tablica rolnicza ma bowiem litery umieszczone z lewej strony pionowo (jedna nad drugą) w odrębnie wyróżnionym bloku, zaś nad częścią cyfrową znajduje się napisana alfabetem greckim nazwa miejsca rejestacji;
- pojazdom zwolnionym z podatku – tablice takie mają czerwone znaki na białym tle, a numery zaczynają się od kombinacji: AMO, AMP, AMT, AMY, AMX, EYY, KXY, MOI, MOO, MOY, PAI, PAO, PAY. Warto wspomnieć, że zwolnienie z podatku drogowego przysługuje w szczególności rodzinom wielodzietnym;
- taksówkom – tablice mają czarne znaki na żółtym tle, a trzyliterowa kombinacja literowa zaczyna się od liter TA;
- pojazdom ciężarowym służącym do międzynarodowego transportu towarów – tablice takie mają czarne znaki na żółtym tle, a zaczynają się od kombinacji IAA, IAB, IAE. Takie same tablice mają pojazdy ciężarowe służące do krajowego transportu dóbr – w tym jednak przypadku numery zaczynają się od kombinacji EKA, EKB, EKE oraz transportu towarów w granicach prefektury – one z kolei mają numery zaczynające się od znaków NXA i NXY;
- pojazdom robót publicznych (w szczególności przeprowadzanych na drogach). Te tablice mają również czarne znaki na żółtym tle, a zaczynają się od liter ΜΕ (Μηχανήματα Έργων, Mekhanimata Ergon). Tablice mają jednak inną budowę w stosunku do standardowych – są one dwurzędowe, rozdzielone linią poziomą. W dolnym bloku znajduje się liczbowa część numeru rejestracyjnego;
- przyczepy mają numery rejestracyjne złożone z litery P i pięciocyfrowej liczby;
- pojazdom państwowym – ich numer rejestracyjny zaczyna się od ΚΥ (Κρατική Υπηρεσία, Kratiki Ypiresia) lub KHI, KHO, KHY. Tablice mają czarne znaki na pomarańczowym tle.
W Grecji zostało przyjęte, że poszczególne urzędy, czy służby mają odrębnie numerowane pojazdy, przy czym numer rejestracyjny składa się z kombinacji liter (tutaj zasadą jest używanie znaków alfabetu greckiego), po których następuje ciąg liczb. Tablice mogą mieć różne kolory. I tak:
1) w kolorach standardowych (czarne znaki na białym tle) są tablice z następującymi wyróżnikami:
a) ΔΟΚ (Δοκιμαστικές, Dokimastikes) – tablice testowe
b) Ε.Α. lub ΕΛ.ΑΣ. (Ελληνική Αστυνομία, Elliniki Astynomia) — Policja Grecka
c) ΛΣ (Λιμενικό Σώμα, Limeniko Soma) — Straż Wybrzeża
d) ΕΣ (Ελληνικός Στρατός, Ellinikos Stratos) — Armia Grecka. W praktyce znacznie cześciej spotyka się stary typ tablic rejestracyjnych, na których z lewej strony występuje biały krzyż na niebieskim polu, a numer rejestracyjny składa się wyłącznie z cyfr. Analogicznie przedstawia się sytuacja w odniesieniu do pozostałych pojazdów militarnych – lotnictwa i marynarki wojennej;
e) ΠΑ (Πολεμική Αεροπορία, Polemiki Aeroporia) — Greckie Siły Lotnicze
f) ΠΝ (Πολεμικό Ναυτικό, Polemiko Naftiko) — Marynarka Grecka
g) ΠΣ (Πυροσβεστικό Σώμα, Pyrosvestiko Soma) — Straż Pożarna
h) ΠΚ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης, Próedros tis Kyvérnisis) — Premier Grecji
2) czarne znaki na żółtym tle ma niedyplomatyczny personel ambasad i obcych przedstawicielstw. Numery rejestracyjne zaczynają się od ΞΑ (Ξένες Αποστολές, Xenes Apostoles);
3) odrębne tablice rejestracyjne mają inwalidzi wojenni. Tablica rejestracyjne mają białe znaki na niebieskim, a zaczynają się od znaków ΑΝ.Π. (Ανάπηροι Πολέμου, Anapiroi Polemou);
4) kremowe lub czarne znaki na zielonym tle charakteryzują natomiast ΔΣ (Διπλωματικό Σώμα, Diplomatiko Soma) – korpus dyplomatyczny.
Na końcu tablicy rejestracyjnej znajdują się litery CD. Jeśli między ΔΣ i CD znajduje się tylko jedna liczba oznacza to pojazd ambasadora. Kolejne pojazdy korpusu dyplomatycznego danego państwa mają po kresce numer porządkowy.
Athos, znane ze skupiska klasztorów prawosławnych, jest jednym z punktów wycieczek po Grecji. Nie wszyscy są jednak świadomi, że formalnie jest to odrębne państwo – Autonomiczna Republika Góry Athos (Święta Góra) zarządzana przez Święte Zgromadzenie (gr. Iera Koinotis) powołujące Świętą Komisję jako organ wykonawczy. Athos posiada własną flagę i godło, ma też swój system rejestracji pojazdów (choć tych nie jest w Republice zbyt dużo). Numery rejestracyjne składają się z liter AO po których następują dwie liczby – trzycyfrowa i dwucyfrowa. Między literami a pierwszą grupą cyfr umieszczony jest herb Góry Athos (dwugłowy orzeł w kolorze brązowym), a między pierwszą i drugą grupą cyfr – znak legalizacyjny. Euroband na tablicy jest jednak grecki. Co ciekawe – czcionka używana na tablicach rejestracyjnych Świętej Góry jest odmienna od stosowanej w Grecji. Jest natomiast zbliżona do stosowanej w Niemczech – w szczególności cyfra zero ma charakterystyczne przecięcie.