Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Przyjęto Strategiczne Studium Lokalizacyjne CPK

Przyjęto Strategiczne Studium Lokalizacyjne CPK fotolia.pl

Pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Horała przyjął Strategiczne Studium Lokalizacyjne Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zostało to poprzedzone strategiczną oceną oddziaływania na środowisko, w ramach której odbył się drugi etap konsultacji społecznych.

Przyjęcie Strategicznego Studium Lokalizacyjnego znacząco przybliża spółkę CPK do etapu określenia lokalizacyjnych wariantów inwestycji, wystąpienia o decyzję środowiskową, a docelowo do projektowania. Podczas przygotowań do budowy kolejowych szprych CPK priorytetem jest zminimalizowanie wpływu inwestycji na ludzi i środowisko.

Podczas pierwszej tury uzgodnień SSL, które odbyły się między 10 lutego a 10 marca 2020 r., mieszkańcy i samorządowcy zgłosili ponad 146 tys. uwag. Na tej podstawie spółka CPK opublikowała w sierpniu ubiegłego roku raport, w którym odniosła się do zgłoszeń dotyczących korytarzy dla inwestycji CPK. Po zakończeniu procesu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i drugim etapie konsultacji społecznych, do spółki CPK wpłynęło prawie 13 tys. kolejnych uwag i wniosków.

SSL obejmuje łącznie prawie 2 tysiące stron opracowań i załączników, których podstawą są korytarze dla nowych linii kolejowych, których długość sięgać będzie prawie 1800 km, a także dróg ekspresowych na terenie 630 gmin w różnych częściach Polski.

Inwestycje objęte w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym:

  • port lotniczy wraz ze zintegrowanym węzłem komunikacyjnym,
  • kolejowe inwestycje towarzyszące, na które składają się nowe odcinki linii kolejowych i infrastruktura badawcza,
  • inwestycje drogowe, których budowa związana jest z powstaniem CPK,
  • pozostałe inwestycje towarzyszące, takie jak linie i stacje elektroenergetyczne, instalacje do przesyłu i magazynowania paliw czy węzły przesiadkowe integrujące nowe stacje i przystanki kolejowe z transportem publicznym.

Kolejnym etapem będą konsultacje w ramach studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych, których finalnym efektem będzie jeden wybrany wariant inwestorski jako kluczowy wkład do uzyskania decyzji środowiskowej.

Źródło: MI

Śr., 21 Kw. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Małgorzata Orłowska