Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

A2: wybrano wykonawcę na ostatni odcinek Siedlce – Biała Podlaska, trwają przygotowania do trzeciego pasa Łódź – Warszawa

A2: wybrano wykonawcę na ostatni odcinek Siedlce – Biała Podlaska, trwają przygotowania do trzeciego pasa Łódź – Warszawa fotolia.pl

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor (opiewająca na blisko 530 milionów złotych) została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka autostrady A2 Siedlce – Biała Podlaska. Chodzi o fragment pomiędzy rejonem miejscowości Malinowiec a węzłem Łukowisko.

Za co będzie odpowiedzialny wykonawca?

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 18 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni (betonowa/bitumiczna) określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.

A2 od węzła Lubelska do granicy państwa

„Generalna” przypomina o tym, że w sierpniu 2020 r. oddała do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód – przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 roku. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów – planowany termin zakończenia prac to lato 2024 roku.

Na kolejny fragment od Siedlec do Białej Podlaskiej toczą się cztery postępowania przetargowe (prócz tego, w którym wybrano wykonawcę w chwili obecnej). W lutym 2021 GDDKiA wybrała najkorzystniejsze oferty na trzy odcinki: A2 w. Siedlce Zach. – rejon m. Malinowiec, w. Łukowisko – rejon miejscowości Swory oraz rejon miejscowości Swory – węzeł Biała Podlaska.

W przypadku ostatniego 32-kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią, 30 grudnia 2020 r. ogłoszony został przetarg na wybór projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. 3 lutego 2021 r. odbyło się otwarcie ofert.

A2 Łódź – Warszawa – co z trzecim pasem ruchu?

Generalna Dyrekcja przekazała również informacje na temat aktualnego stanu prac nad rozbudową autostrady A2 na odcinku Łódź – Warszawa. W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie. Po zapewnieniu finansowania, czyli w drugiej połowie 2021 roku, GDDKiA ma być gotowa do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie. „Generalna” zakłada, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewidywane jest w drugiej połowie 2025 roku. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast na dalszym odcinku (do węzła Łódź Północ) trzy pasy ruchu.

Źródło: GDDKiA

Śr., 10 Mrz. 2021 0 Komentarzy
Bartłomiej Zydel
Redaktor Bartłomiej Zydel