Do tej pory o odcinkowym pomiarze prędkości informował znak „automatyczna kontrola prędkości” – taki sam jak stosowany przed fotoradarami. Różnica tkwiła w tabliczce tekstowej podającej długość odcinka objętego kontrolą. Wkrótce sytuacja ta się zmieni.
Ministerstwa odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu drogowego uznały, że rozwiązanie takie jest mało czytelne i rozpoznawalne dla kierujących pojazdami. Zaproponowały zatem wprowadzenie dwóch nowych znaków: D-51a „automatyczna kontrola średniej prędkości” i D-51b „koniec automatycznej kontroli średniej prędkości” wskazujące początek oraz koniec odcinka objętego kontrolą średniej prędkości. Na znaku D-51a będzie umieszczana miniatura znaku B-33 wskazująca na dopuszczalną prędkość jazdy.
Projekt rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji zmieniające rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych zostało skierowane do zaopiniowania przez Zespół ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.