Łódzki przewoźnik wdrożył rozwiązania mające ułatwić korzystanie z łódzkiej komunikacji zbiorowej osobom z dysfunkcjami narządu słuchu.
We współpracy z ekspertami ds. dostępności informacji dla osób głuchych i osób z niepełnosprawnościami Polskiego Związku Głuchych oraz Spółdzielni Socjalnej FADO MPK dokonało tłumaczenia części materiałów, istotnych z punktu widzenia głuchych i słabosłyszących pasażerów, na język migowy.
Tłumaczenia w języku migowym obejmują informacje na temat przepisów taryfowych oraz Mini Poradnika MPK-Łódź, w którym zbierane są najczęściej zadawane przez pasażerów pytania. Przetłumaczony został również materiał dotyczący najważniejszych informacji związanych z zakupem i kontrolą biletów, będący elementem kampanii „nie bądź gapą”.
Materiały w języku migowym dostępne są zarówno na stronie internetowej www.mpk.lodz.pl w odpowiednich działach, jak również na kanale MPK-Łódź na Youtube, gdzie istnieje specjalna playlista „Migamy o MPK-Łódź”.
Drugim rozwiązaniem wdrożonym z myślą o pasażerach niesłyszących i słabosłyszących jest wyposażenie Punktu Obsługi Klienta MPK-Łódź w tzw. pętlę indukcyjną, czyli system wspomagania słuchu. Umożliwia on osobie niedosłyszącej odbiór nieskazitelnie czystego i wyraźnego dźwięku przez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy.
MPK liczymy na to, że wprowadzone rozwiązania się sprawdzą i ułatwią osobom głuchym i słabosłyszącym z Łodzi, ale nie tylko, korzystanie z komunikacji miejskiej.
Źródło: mpk.lodz.pl oraz transinfo.pl