Rada warszawy przyjęła "Plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla m.st. Warszawy z uwzględnieniem publicznego transportu zbiorowego organizowanego na podstawie porozumień z gminami sąsiadującymi”. Dokument obejmuje 30 gmin, z którymi Warszawa ma podpisane umowy na obsługę komunikacyjną.
- Rada Miasta zgodziła się, by w dalszym ciągu finansowanie przewozów podmiejskich w większości przypadków było realizowane z budżetu miasta – w większym stopniu niż same gminy partycypujemy w kosztach. Rocznie z naszego budżetu to kwota ok. 300 mln zł – podkreśla dyrektor stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego Wiesław Witek. Dokument zawiera ocenę i prognozę potrzeb przewozowych, charakterystykę sieci komunikacyjnej, finansowanie usług przewozowych, organizację przewozów (w tym kwestię dot. węzłów czy integracji rozkładów), pożądany standard usług przewozowych, informację pasażerską oraz kierunki rozwoju. Po uchwaleniu planu istnieje możliwość zawierania umów na świadczenie usług transportowych powyżej trzech lat. ZTM z tej możliwości skorzystał, ogłaszając kilka przetarg na ośmioletnią obsługę komunikacyjną stoma pojazdami. Organizator postawił wysokie wymagania dot. pojazdów, zaplecza i kierowców – m.in. zatrudnianie prowadzących w oparciu o umowę o pracę, orientujących się w topografii Warszawy i władających językiem polskim na odpowiednim poziomie. ZTM przewidział również możliwość zwiększenia wynagrodzenia w przypadku przewyższenia wymagań.
Z planem można zapoznać się tutaj.
Źródła: transportpubliczny.pl, um.warszawa.pl