Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kolejne miasto uruchamia tramwaj. Czas na Olsztyn

Kolejne miasto uruchamia tramwaj. Czas na Olsztyn fotolia.pl
Olsztyn wznawia prace przy budowie transportu tramwajowego. To pierwsze polskie miasto od 50 lat, które buduje od podstaw sieć tramwajową. Poniemiecką zlikwidowano w 1965 r. Opóźnienie wynosi rok. Inwestycja musi być zakończona do 2015 r.
W sierpniu ubiegłego roku władze miasta zerwały umowę z hiszpańską firmą FCC Construccion. Miała ona zaprojektować i zbudować ponad 7-kilometrową linię z zajezdnią. Samorząd domaga się od wykonawcy odszkodowania w wysokości 50 mln zł. Obecnie projekt podzielono na mniejsze zadania. Inwestycja dofinansowana została z funuduszy unijnych z budżetu 2007-2013. 
 
"Już dziś gołym okiem widać, że olsztyński tramwaj kończony przez nowych wykonawców pochłonie więcej, niż obiecywali Hiszpanie z FCC. Ci próbowali zaprojektować i zbudować linie tramwajowe za 250 mln zł. Tymczasem spośród sześciu ogłoszonych przetargów rozstrzygniętych jest pięć. A wartość tych kontraktów to 365 mln zł." - pisze portal forsal.pl.
 
Olsztyn wystartował z tramwajowym projektem dokładnie w tym samym czasie co cztery inne miasta, finansujące inwestycje z programu operacyjnego Polska Wschodnia. Ale tylko Olsztyn jest zagrożony. Kielce, Rzeszów, Lublin i Białystok kończą realizacje swoich projektów. W Białymstoku stan zaawansowania inwestycji to 70 proc., a Kielce już ją zakończyły. Jednak należy pamiętać, że olsztyńskie przedsięwzięcie jest najbardziej skomplikowane, podczas gdy inwestycje innych samorządów dotyczą głównie zakupów autobusów i trolejbusów oraz inwestycji drogowych.
 
Źródło: forsal.pl
Pt., 5 Wrz. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Jarosław Komża