Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, jako beneficjent systemowy projektów realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet III, Działanie 3.3, Poddziałanie 3.3.3, zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, ogłosił otwarty nabór partnerów w celu wspólnej realizacji projektu E-podręczniki do kształcenia ogólnego.
Projekt będzie wdrażany w partnerstwie w latach 2012-2015, a jego szacunkowa wartość wynosi 45 mln zł. Ogólnym celem partnerstwa jest opracowanie i upowszechnienie elektronicznych podręczników (e-podręczniki) do kształcenia ogólnego. Poprzez elektroniczny podręcznik rozumie się interaktywną aplikację lub e-książkę (ang. e-book) zawierającą usystematyzowaną prezentację wszystkich treści nauczania z zakresu danych zajęć edukacyjnych na danym etapie lub etapach edukacyjnych, ujętych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, przedstawionych za pomocą materiałów tekstowych, graficznych i multimedialnych.
Elektroniczny podręcznik powinien spełniać wymagania określone w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz. U. Nr 89, poz. 730). Elektroniczne podręczniki opracowane w projekcie stanowić będą zasoby otwarte. Otwartość zasobów edukacyjnych oznacza powszechny, swobodny i darmowy dostęp w dowolnym miejscu i czasie, w tym dostęp bez ograniczeń lub zabezpieczeń technicznych, oraz dowolność wykorzystania. W przypadku zasobów stanowiących utwory, przedmioty praw pokrewnych lub bazy danych otwartość zasobów oznacza rozpowszechnianie na podstawie licencji Creative Commons (CC) Uznanie Autorstwa lub innej wolnej licencji na nieograniczone, nieodpłatne i niewyłączne korzystanie z zasobów oraz z ich ewentualnych opracowań.
W ramach projektu przewiduje się wstępnie realizację przez każdego z Partnerów następujących zadań:
- Opracowanie szczegółowej koncepcji merytoryczno-dydaktycznej i funkcjonalnej podręczników do jednej z czterech poniższych grup przedmiotów (do każdej z grup przedmiotów przewidywany jest tylko jeden partner).
- Opracowanie podręczników na podstawie przyjętej koncepcji i harmonogramu, ich ewentualna poprawa i aktualizacja do końca trwania projektu.
- Udostępnienie opracowanych podręczników na przygotowanej przez beneficjenta projektu i partnera technologicznego platformie na podstawie licencji Creative Commons (CC) Uznanie Autorstwa lub innej wolnej licencji na nieograniczone, nieodpłatne i niewyłączne korzystanie z zasobów oraz z ich ewentualnych opracowań do celów niekomercyjnych, jak i komercyjnych.
- Współpraca przy opracowywaniu podręczników z partnerem odpowiedzialnym za przygotowanie i realizację projektu od strony technologicznej.
Szczegółowe informacje dostępne są tutaj
Źródło: www.ore.edu.pl