W ramach FERS planowane jest działanie pn. Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Ze wstępnych założeń tej interwencji wynika, że wyłonieni zostaną beneficjenci (uczelnie wyższe) z każdego województwa, do zadań których należało będzie:
- przeprowadzenie konkursu grantowego dla poradni
Celem grantu jest podniesienie jakości usług, wynikających z odpowiednich przepisów świadczonych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne na rzecz dzieci, uczniów i rodzin.
Maksymalna wysokość grantu dla jednej poradni psychologiczno-pedagogicznej będzie wynosić 150 tys. zł.
W ramach grantu możliwy będzie:- zakup wyposażenia poradni psychologiczno-pedagogicznej (np. sprzęt komputerowy, oprogramowanie, urządzenia biurowe);
- zakup narzędzi diagnostycznych;
- wynagradzanie pracowników zaangażowanych we wspieranie wdrażania zmiany w funkcjonowaniu poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Wstępnie przyjęto że granty otrzyma min. 65% publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych w województwie.
- wsparcie grantobiorców
Wsparcie będzie realizowane zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami poradni m.in. w ramach cyklicznych spotkań, superwizji, szkoleń, warsztatów, webinarów.
Wsparcie powinno dotyczyć m.in. oceny funkcjonalnej, współpracy międzysektorowej, narzędzi diagnostycznych; zarządzania zmianą, zarządzania procesami, tak aby przygotować się do zmieniających warunków pracy. - przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników i pracownic poradni, które nie otrzymały grantu, w liczbie co najmniej 3 osób z każdej z takich poradni psychologiczno-pedagogicznych i w wymiarze minimum 32 godzin. Szkolenie dotyczyć będzie m.in. oceny funkcjonalnej, współpracy międzysektorowej, narzędzi diagnostycznych, zarządzania zmianą, zarządzania procesami, tak aby przygotować się do - podlegających zmianom - warunków pracy.
Nabór wniosków dla beneficjentów planowany jest na sierpień 2024 r. Projekt ma być realizowany przez 36 miesięcy.