Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Lepszy dialog obywatelski w warszawskich szkołach i dzielnicach

Lepszy dialog obywatelski w warszawskich szkołach i dzielnicach na zdjęciu: Maria Bagińska i Robert Sokołowski

O projekcie, który ma na celu wzmocnienie dialogu obywatelskiego w szkołach i dzielnicach na terenie Warszawy, rozmawialiśmy z Marią Bagińską i Robertem Sokołowskim, którzy realizowali projekt w warszawskim IV LO im. Adama Mickiewicza.

Już w najbliższą środę (26 kwietnia) w warszawskim IV Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza odbędzie się spotkanie w ramach projektu „Diagnozujemy, projektujemy, zmieniamy”. Jakie są cele tego projektu i kto może wziąć w nim udział?

Projekt ma na celu wzmocnienie wpływu warszawskich samorządów uczniowskich i młodzieżowych rad dzielnic na sprawy młodzieży. Będzie to możliwe dzięki zdiagnozowaniu problemów w szkołach oraz dzielnicach Warszawy i zaproponowaniu rozwiązań. Projekt angażuje młodzieżowe rady dzielnic: Białołęka, Praga Południe oraz Wola. Biorą w nim udział także 3 szkoły ponadpodstawowe: CLXIII Liceum Ogólnokształcące w Wesołej, XIX Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Warszawy i IV Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza. 

Projekt ma charakter pilotażu i wpisuje się w politykę młodzieżową m.st. Warszawy. Jego efektem mają być wypracowane przez młodzieżowe rady i samorządy uczniowskie narzędzia na działania zwiększające oddziaływanie młodych ludzi w Warszawie na otaczającą rzeczywistość. Jakie problemy zostały dotąd zidentyfikowane?

Po przeprowadzeniu ankiet wśród społeczności szkolnej udało się nam uzyskać ponad 1900 karteczek z różnymi opiniami na temat naszego liceum. Każdy uczeń miał szansę zabrać głos, więc pojawiło się sporo różnych opinii. Uczniowie pozytywnie ocenili szkolny radiowęzeł i atmosferę w placówce dzięki organizowaniu dni tematycznych oraz innych ciekawych wydarzeń. Pierwszorzędnym problemem, który ukazał się dość szybko i został zgłoszony przez ponad 60% ankietowanych, jest potrzeba remontu przestrzeni szkolnej, wymiany sprzętu sportowego oraz dofinansowania sal przedmiotowych (do prowadzenia zajęć z fizyki, chemii i biologii). Pojawiły się też głosy na temat poniszczonych piłek i siłowni szkolnej, która jest zamknięta z powodów bhp (większość sprzętu nie jest już zdatna do użytku). W jednym z pawilonów znajduje się też grzyb na ścianie, który rozrasta się za każdym rokiem.

Czego konkretnie będzie można dowiedzieć się podczas spotkania w IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie? 

Podczas spotkania przedstawimy wyniki ankiety na tematy: "Co uczniowie lubią?" oraz "Jakie obszary uczniowie widzą do zmiany?". W trakcie wydarzenia będziemy kontynuować i rozwijać te tematy w celu uzyskania dokładniejszego materiału do pracy z władzami miasta. 

Jakie korzyści w praktyce przyniesie uczestnictwo w projekcie „Diagnozujemy, projektujemy, zmieniamy”? 

Jest to projekt, który pozwala na uzyskanie wsparcia w wynalezieniu sposobu wprowadzenia zmian w szkole. Mentorzy przeprowadzają przez cały proces, dzięki czemu w przyszłości nie będzie dla nas problemem wprowadzenie kolejnej zmiany przy wykorzystaniu gotowej już metody.

Śr., 19 Kw. 2023 0 Komentarzy
Wojciech Dąbrówka
Redaktor Wojciech Dąbrówka