Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kto wniosku nie złoży - ten sam sobie zaszkodzi

Kto wniosku nie złoży - ten sam sobie zaszkodzi fotolia.pl

Tytułowy wniosek odnosi się do art. 8 projektu ustawy o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

Założenia projektu zostały już opisane w naszym Dzienniku Warto Wiedzieć - tutaj.

Analiza projektu pozwala jednak na wysnucie kolejnego ciekawego wniosku.

Mianowicie zgodnie z art. 8 ust. 1 projektu operator OSE będzie sporządzał i na bieżąco aktualizował roczny harmonogram rozpoczęcia świadczenia usług, uwzględniając informacje o istniejącej i planowanej infrastrukturze telekomunikacyjnej, umożliwiającej świadczenie szkołom usług dostępu do Internetu o symetrycznej przepustowości co najmniej 100 Mb/s. Harmonogram ten będzie udostępniany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej operatora OSE.

Organ prowadzący szkołę, która będzie ujęta w harmonogramie albo dyrektor tej szkoły za zgodą organu prowadzącego szkołę, będzie mógł złożyć do operatora OSE wniosek o świadczenie usług.

A co stanie się jeżeli wniosek nie zostanie złożony?

Regulacje w tym zakresie zawiera art. 14 projektu w myśl którego dokonano zmiany art. 27 ustawy – Prawo oświatowe i zapisano, że jeżeli organ prowadzący szkołę nie złożył do operatora OSE wniosku to będzie on zobowiązany zapewnić prowadzonym szkołom dostęp do Internetu o symetrycznej przepustowości co najmniej 100 Mb/s.

Uzasadnieniem powyższego zapisu jest zmobilizowanie organów prowadzących szkoły do zapewnienia dostępu do szybkiego i bezpiecznego Internetu, co może zostać w pełni zrealizowane poprzez skorzystanie z usług operatora OSE.

Tak więc, jak już projekt ustawy o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej stanie się prawem obowiązującym zachęcam do lektury harmonogramu, który pojawi się na stronie BIP operatora OSE czyli Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego.

Pt., 28 Lp. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Liszka-Michałka