Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Posiedzenie Rady UE do spraw edukacji, młodzieży, kultury i sportu

Posiedzenie Rady UE do spraw edukacji, młodzieży, kultury i sportu fotolia.pl

21 listopada podczas spotkania w Brukseli w sesji poświęconej młodzieży, przyjęto między innymi wnioski w sprawie promowania nowych rozwiązań w pracy z młodymi ludźmi w celu odkrywania i rozwijania ich potencjału. Wskazują one na szybko zmieniający się styl życia młodzieży, wymagający od osób z nią pracujących konieczności zdobywania umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.

Ministrowie odpowiedzialni za politykę na rzecz młodzieży odbyli także debatę na temat sytuacji młodych Europejczyków w centrum nowoczesnej Unii Europejskiej. Temat ten jest kontynuacją rozmów, które toczyły się podczas nieformalnego posiedzenia szefów państw i rządów UE-27 w Bratysławie oraz rekomendacji przyjętych podczas Unijnej Konferencji Młodzieży w Koszycach w październiku br.

Wiceminister edukacji Marzenna Drab w swoim wystąpieniu podkreśliła, że Unia Europejska chcąc przekonać młodych ludzi do siebie, musi intensywniej zająć się ich problemami związanymi z odbudową zaufania do świata polityki i jego instytucji. Ważne jest także to, aby umożliwić młodym lepszy dostęp do rynku pracy oraz kształcenia i szkoleń na wysokim poziomie.

– Pragnę zwrócić szczególną uwagę na korzyści płynące z promowania wśród młodego pokolenia zaangażowania w działalność społeczną oraz wolontariat na rzecz budowania społeczeństwa otwartego i solidarnego – powiedziała Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN.

Podczas posiedzenia w sesji poświęconej edukacji, ministrowie przyjęli rezolucję w sprawie nowego programu na rzecz umiejętności sprzyjającego integracyjności i konkurencyjności Europy. Podkreślono to, że celem kształcenia i szkolenia jest nie tylko przygotowanie do wejścia na rynek pracy, ale również przyczynianie się do włączenia społecznego i spójności społecznej. Można realizować je m.in. przez zapewnienie szerszego rozwoju osobistego obywateli oraz możliwości uczenia się przez całe życie.

Ministrowie przyjęli także konkluzje w sprawie zapobiegania radykalizacji prowadzącej do brutalnego ekstremizmu oraz porozumienie polityczne w zakresie gwarancji umiejętności.
Podczas rozmów w Brukseli ministrowie edukacji rozmawiali o wspieraniu i rozwijaniu talentów młodych ludzi, polityce na rzecz odkrywania przez młodzież ich potencjału i czerpania z niego korzyści.

Podczas dyskusji, Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN zwróciła uwagę, że wysoka dynamika zmian na rynku pracy wynikająca z postępu technologicznego oraz konieczność zwiększania innowacyjności, powinny skłaniać wszystkie instytucje, w tym sektor oświaty, do stopniowej zmiany podejścia do kształcenia.

– Szkoły i uczelnie powinny kłaść coraz większy nacisk na takie kompetencje, które pozwolą absolwentom odnaleźć się w zmieniającym się środowisku zawodowym i społecznym – zaznaczyła wiceminister edukacji.

Źródło: men.gov.pl

Śr., 23 Lst. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun