Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Mistrz Odkrywania Talentów

Mistrz Odkrywania Talentów fotolia.pl

Jak stać się Mistrzem Okrywania Talentów? Dobrymi praktykami podzielić się mogą Szkoły Odkrywców Talentów, które wzięły udział w konkursie na nowatorskie i kompleksowe rozwiązania w kształceniu i organizowaniu wsparcia dla dzieci i uczniów zdolnych.

17 listopada br. w Ośrodku Rozwoju Edukacji spotkali się przedstawiciele wyróżnionych placówek. Spośród wszystkich przysłanych prac konkursowych komisja wyłoniła 50 wyróżnionych szkół, które zaprezentowały najciekawsze i najbardziej innowacyjne Szkolne Systemy Wspierania Zdolności. Opisane w nich działania stanowią interesujące przykłady podejmowania systemowych działań na rzecz uczniów zdolnych.

Ponadto komisja przyznała status nagrodzonych i tytuł laureata następującym Szkołom Odkrywców Talentów:

  1. Gimnazjum Świętego Wojciecha w Makowie,
  2. Przedszkole nr 4 w Nowym Targu,
  3. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6 w Bydgoszczy,
  4. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Goleniowie.
  5. Gimnazjum nr 2 im. Królowej Jadwigi w Działdowie.

Laureaci konkursu zaprezentowali Szkole Systemy Wspierania Zdolności funkcjonujące w ich placówkach.
Wszyscy wyróżnieni i nagrodzeni otrzymali dyplomy oraz plakaty „Mistrz Odkrywania Talentów”, a także nagrody rzeczowe.

Podczas uroczystej  gali wręczenia tytułów Mistrza Odkrywania Talentów odbył się koncert zespołu mandolinowego  „Juno Wars” ze Szkoły Podstawowej  nr 316 w Warszawie.   Młodzi, zdolni muzycy uświetnili uroczystość wykonując utwory patriotyczne, ludowe oraz muzykę filmową.
Uczestnicy konferencji wysłuchali wykładów:

  • Jak rozwijać zdolności uczniów? Proste wnioski z wyrafinowanych badańuczonych – prof. K.J. Szmidt, Zakład Pedagogiki Twórczości Katedry Badań Edukacyjnych na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego,
  • Ograniczenia innowacyjności w doświadczeniach nauczycieli szkół polskich: diagnoza i propozycja zmian – dr Monika Modrzejewska-Świgulska, mgr Aleksandra Chmielińska, mgr Aleksandra Wodzyńska, Zakład Pedagogiki Twórczości Katedry Badań Edukacyjnych na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego,
  • Rola nauczyciela i ucznia w procesie komunikacji interpersonalnej – dr Tomasz Sobierajski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Gala Mistrzów Odkrywania talentów była świętem zdolności, innowacyjności i pełnych zaangażowania nauczycieli, pedagogów, którzy wiedzą, że: „Mądry nauczyciel nie zaprasza Cię do skarbnicy swojej mądrości. Pokazuje Ci raczej drogę do wzbogacenia własnej”. (K. Gibram)

W załączeniu lista 50 wyróżnionych placówek.

źródło: ore.edu.pl

Pt., 21 Lst. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun