Jak stać się Mistrzem Okrywania Talentów? Dobrymi praktykami podzielić się mogą Szkoły Odkrywców Talentów, które wzięły udział w konkursie na nowatorskie i kompleksowe rozwiązania w kształceniu i organizowaniu wsparcia dla dzieci i uczniów zdolnych.
17 listopada br. w Ośrodku Rozwoju Edukacji spotkali się przedstawiciele wyróżnionych placówek. Spośród wszystkich przysłanych prac konkursowych komisja wyłoniła 50 wyróżnionych szkół, które zaprezentowały najciekawsze i najbardziej innowacyjne Szkolne Systemy Wspierania Zdolności. Opisane w nich działania stanowią interesujące przykłady podejmowania systemowych działań na rzecz uczniów zdolnych.
Ponadto komisja przyznała status nagrodzonych i tytuł laureata następującym Szkołom Odkrywców Talentów:
- Gimnazjum Świętego Wojciecha w Makowie,
- Przedszkole nr 4 w Nowym Targu,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6 w Bydgoszczy,
- Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Goleniowie.
- Gimnazjum nr 2 im. Królowej Jadwigi w Działdowie.
Laureaci konkursu zaprezentowali Szkole Systemy Wspierania Zdolności funkcjonujące w ich placówkach.
Wszyscy wyróżnieni i nagrodzeni otrzymali dyplomy oraz plakaty „Mistrz Odkrywania Talentów”, a także nagrody rzeczowe.
Podczas uroczystej gali wręczenia tytułów Mistrza Odkrywania Talentów odbył się koncert zespołu mandolinowego „Juno Wars” ze Szkoły Podstawowej nr 316 w Warszawie. Młodzi, zdolni muzycy uświetnili uroczystość wykonując utwory patriotyczne, ludowe oraz muzykę filmową.
Uczestnicy konferencji wysłuchali wykładów:
- Jak rozwijać zdolności uczniów? Proste wnioski z wyrafinowanych badańuczonych – prof. K.J. Szmidt, Zakład Pedagogiki Twórczości Katedry Badań Edukacyjnych na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego,
- Ograniczenia innowacyjności w doświadczeniach nauczycieli szkół polskich: diagnoza i propozycja zmian – dr Monika Modrzejewska-Świgulska, mgr Aleksandra Chmielińska, mgr Aleksandra Wodzyńska, Zakład Pedagogiki Twórczości Katedry Badań Edukacyjnych na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego,
- Rola nauczyciela i ucznia w procesie komunikacji interpersonalnej – dr Tomasz Sobierajski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Gala Mistrzów Odkrywania talentów była świętem zdolności, innowacyjności i pełnych zaangażowania nauczycieli, pedagogów, którzy wiedzą, że: „Mądry nauczyciel nie zaprasza Cię do skarbnicy swojej mądrości. Pokazuje Ci raczej drogę do wzbogacenia własnej”. (K. Gibram)
W załączeniu lista 50 wyróżnionych placówek.
źródło: ore.edu.pl