Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Gwałtu rety ...zabrali mi komputer. Zwyczaje internetowe Pokolenia Y

Gwałtu rety ...zabrali mi komputer. Zwyczaje internetowe Pokolenia Y fotolia.pl

Badanie przeprowadzone przez firmę Cisco na temat zwyczajów internetowych Pokolenia Y w Polsce i na świecie wskazuje, jak bardzo potrzeba bycia w sieci kieruje każdym aspektem ich życia – od pracy po robienie zakupów, od przyjaciół do rodziny. A coraz częściej pomocne są w tym urządzenia mobilne.

W oparciu o ankietę przeprowadzoną przez firmę InsightExpress wśród 1800 studentów szkół wyższych oraz wśród młodych ludzi w wieku od 18 do 30 lat w 18 krajach, zbadano na jaką skalę Pokolenie Y używa internetu oraz urządzeń mobilnych, by łączyć się ze światem. Ankieta ujawnia ich zachowania i postawę wobec tworzenia, dostępu i ochrony prywatności ogromnych ilości danych przesyłanych codziennie przez smartfony, czujniki, kamery wideo, monitory i inne urządzenia podłączone do internetu

Według raportu sporządzonego przez Cisco Connected Technology Report 2012 (World CCWTR), 77 proc. ankietowanych polskiego Pokolenia Y deklaruje, że często zanim wstaną z łóżka sprawdzają maile, sms-y i portale społecznościowe na swoich smartfonach. Na świecie ten odsetek w pokoleniu Y jest jeszcze wyższy i wynosi 90 proc. W ludzkim ciele znajduje się 206 kości. W przypadku pokolenia Y, smartfon można by było uznać za ich 207. kość – dwóch ankietowanych na pięciu odpowiedziało, że jeżeli pozbawiono by ich możliwości łączenia się z siecią poprzez telefon, czuliby niepokój jakby brakowało im cząstki siebie.

Raport podkreśla, że dziś młodzi ludzie z pokolenia Y smartfonów używają wszędzie, nawet w tych najbardziej prywatnych miejscach. W Polsce aż 4 z 5 respondentów używa smartfonów w łóżku, co też pokrywa się ze średnią światową, a ponad jedna trzecia w łazience.

W skali światowej prawie połowa respondentów (46 procent) stwierdziła, że piszą wiadomości tekstowe, maile i sprawdzają portale społecznościowe podczas posiłków z rodziną i przyjaciółmi. W Polsce jednak ten odsetek jest niższy, bo wynosi około 20 procent. Niepokojące może by j to, że prawie jedna osoba na pięć przyznaje się do pisania SMS-ów podczas jazdy samochodem, zarówno w Polsce jak i na świecie.

Cisco pytało też respondentów, które z podręcznych urządzeń elektronicznych jest dla nich najważniejsze. I tu występowały dość istotne różnice między 18 badanymi krajami. Biorąc pod uwagę respondentów z wszystkich krajów, to jedna trzecia z nich preferowałaby smartfona, natomiast nieco więcej niż jedna trzecia wybrałaby laptopy.

W Polsce, odpowiadając na pytanie „gdybyś miał wybrać tylko jedno urządzenie, co byś wybrał", 65 procent respondentów nadal głosowałoby na laptopa, prawie taki sam procent (12 i 11 procent) wybrałoby tablet lub smartfona, zaś tylko 9 procent komputer stacjonarny. Tablety zostały wyróżnione jako preferowane urządzenia Pokolenia Y w Brazylii, podczas gdy w Korei Południowej, 54 procent respondentów preferowało smartfona.

Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych Pokolenia Y potwierdziło dokonywanie zakupów w sieci, wskaźnik ten jednak wśród polskich respondentów okazał się jeszcze wyższy i wyniósł blisko 100 procent. W Polsce połowa respondentów potwierdziła, że podczas robienia zakupów w sieci regularnie polega na opinii klientów; pozostałe 24 procent sporadycznie sprawdza opinie pojawiające się w sieci. Globalnie pięćdziesiąt siedem procent respondentów - w Polsce 69 procent – chętnie podaje adres e-mail w internetowych witrynach sklepowych oraz innych serwisach w celu otrzymania powiadomień o promocjach i sprzedażach. Jednakże respondenci pozostają nieufni wobec podawania znacznie większej ilości informacji – tylko niektórzy podają numer telefonu, adres domowy lub inne dane osobowe.

Istnieje kilka badań oceniających Pokolenie Y jako pokolenie konsumentów i obywateli w sieci. Jako że Pokolenie Y wchodzi na rynek pracy, z punktu widzenia pracodawców zrozumienie ich postaw pod względem zakresie mobilności i połączenia z siecią zyskuje na ważności. Wnioski tegorocznej edycji raportu Cisco Connected World Technology wskazują, że w przyszłości siła robocza będzie bardziej sprawna, świadoma oraz komunikatywna niż którekolwiek poprzednie pokolenie. A urządzenia mobilne to dopiero początek. Ponieważ coraz więcej urządzeń, czujników, istot żywych i obiektów łączy się z internetem, objętość i potencjalna wartość wszystkich danych wytwarzanych przez te połączenia zasadniczo wzrasta. Firma Cisco uważa, że w niedalekiej przyszłości zarówno ludzie jak i przedsiębiorstwa będą częściej wykorzystywały aplikacje i komunikację pomiędzy urządzeniami w celu świadczenia usług oraz będą podejmowały decyzje w czasie rzeczywistym – mówi Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny Cisco w Polsce

Źródło: Cisco, polskaszerokopasmowa.pl

Czw., 13 Gr. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka