Dobra komunikacja to klucz do osiągnięcia (i poprawienia) produktywności, oraz utrzymania dobrze funkcjonujących relacji na wszystkich poziomach organizacji.
Pracodawcy i menedżerowie, którzy inwestują swój czas i energię w budowanie otwartych kanałów komunikacji, łatwiej wzbudzają zaufanie u swoich pracowników, co prowadzi do wzrostu produktywności, wyników i morale w biurze.
Słaba komunikacja w miejscu pracy może prowadzić do obniżenia motywacji załogi, która zaczyna wątpić w swoje własne umiejętności oraz w samą organizację.
5 kroków, które pomogą ci poprawić komunikację
Eksperci firmy doradztwa personalnego i rekrutacji Michael Page, wymieniają pięć kluczowych obszarów, w których organizacje mogą ulepszyć swoją komunikację.
Określ cele i oczekiwania
Menedżerowie powinni określać jasne, osiągalne cele zarówno dla zespołów, jak i dla poszczególnych pracowników, opisując dokładnie, co jest wymagane w przypadku każdego projektu i upewniając się, że każdy jest świadomy jego celów – włączając w to organizację jako całość.
Dostarczaj jasnych przekazów
Upewnij się, że twój przekaz jest zrozumiały dla twoich odbiorców. Aby to uczynić, ważne jest, abyś mówił otwarcie, jasno i grzecznie – w sposób, który nie powoduje u nikogo zmieszania i nikogo nie dotyka, wyjaśniając szczegóły, jeśli to potrzebne.
Użyj właściwej platformy – i medium!
Doskonale przygotowany przekaz wciąż potrzebuje miejsca, w którym będzie opublikowany. Rozmowa twarzą w twarz to najlepszy sposób, aby zbudować zaufanie wśród pracowników, ale nie zawsze jest to możliwe, szczególnie jeśli komunikujemy się z całą organizacją. Zdecyduj, czy lepiej zadziała materiał drukowany, e-mail, czy może ogólne memo skierowane do twoich odbiorców.
Zaangażuj wszystkich
Linie komunikacji powinny być zawsze otwarte. Zachęć pracowników, aby tworzyli raporty dokumentujące ich pracę oraz informowali cię o postępach w projektach. To istotne, jeśli twoi ludzie pracują zdalnie, ale wciąż pragną czuć się częścią organizacji.
Słuchaj i okaż empatię
Komunikacja to droga dwukierunkowa – i żadna firma ani osoba nie osiągnie sukcesu bez słuchania i zachęcania do dialogu. Słuchanie jest dowodem szacunku; co więcej, pozwala ci się dowiedzieć o jakichkolwiek sprawach, do których musisz odnieść się jako pracodawca. Dialog pozwala ci zbudować z pracownikami więź, buduje ich zaufanie oraz sprawia, iż czują, że ich opinie są szanowane – a to kluczowe elementy dobrze funkcjonującego zespołu.
Źródło: www.michaelpage.pl