Poważne spojrzenia puchacza zwyczajnego i niedźwiedzia brunatnego będą przez cały sierpień towarzyszyć turystom wchodzącym do lasów, parków narodowych i parków krajobrazowych Małopolski. To część kampanii antyśmieciowej Województwa Małopolskiego pod hasłem „Nie zaśmiecaj naszego domu”.
Kampania trwa od 5 do 31 sierpnia, a jej głównym celem jest budowanie świadomości proekologicznej wśród mieszkańców i turystów oraz zapobieganie zaśmiecaniu obszarów zielonych (parki, lasy, szlaki turystyczne), chętnie odwiedzanych podczas wakacji. Ambasadorami kampanii są dzikie zwierzęta zamieszkujące Małopolskę. Na co dzień ukryte w gęstwinie lasu, na czas kampanii wyjdą z cienia i swoim głosem będą przypominać, że góry, lasy, jeziora, czyli tereny, gdzie tak chętnie spędzamy urlop to nie są miejsca niczyje – to ich dom. Nie jesteśmy tam anonimowi, zwierzęta nas obserwują.
W ramach kampanii na terenie całej Małopolski pojawi się 300 plakatów rozmieszczonych na terenie 15 nadleśnictw, 6 parków narodowych i 11 parków krajobrazowych. Plakaty będzie można zobaczyć na terenie nadleśnictw: Brzesko, Dąbrowa Tarnowska, Gorlice, Gromnik, Krościenko, Krzeszowice, Limanowa, Łosie, Miechów, Myślenice, Nawojowa, Niepołomice, Nowy Targ, Piwniczna i Stary Sącz. Informacje o kampanii pojawią się także w parkach narodowych: Tatrzańskim, Pienińskim, Gorczańskim, Ojcowskim, Magurskim i Babiogórskim, jak również w parkach krajobrazowych: Beskidu Małego, Wiśnicko-Lipnickim, Dłubniańskim, Tenczyńskim, Orlich Gniazd, Bielańsko-Tynieckim, Popradzkim, Rudniańskim, Ciężkowicko-Rożnowskim oraz w Parku Krajobrazowym Pasma Brzanki i Dolinkach Krakowskich.
W Radiu Kraków będzie emitowany spot z udziałem zwierząt. Przygotowano także dedykowaną animację, która będzie wyświetlana w pociągach Kolei Małopolskich a także na nośnikach partnerów kampanii. Będzie można także spotkać na żywo ambasadora kampanii. Niedźwiedź brunatny, który wziął już udział w akcji Czyste Tatry EkoMałopolska, pojawi się także na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Ekologicznych Kraków Green Film Festiwal. Kampanię będą wspierać także działania w prasie, internecie i social mediach.
Źródło: malopolska.pl oraz kampaniespoleczne.pl