Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Odzyskały dawny czar i blask - najładniejsze dworce kolejowe zmodernizowane w II półroczu 2014r.

Odzyskały dawny czar i blask - najładniejsze dworce kolejowe zmodernizowane w II półroczu 2014r. fotolia.pl

Coraz więcej miejsc w Polsce, może poszczycić się pięknym, odrestaurowanym budynkiem dworca kolejowego. Zmodernizowane zabytkowe i nie tylko, gmachy, stały się atrakcją, która jako pierwsza „wita” przybywających do miasta turystów.

Poniżej prezentujemy te najładniejsze, zmodernizowane w II półroczu 2014 r.

Dworzec w Nowym Sączu

Dworzec PKP w Nowym Sączu powstał w latach 1908-1909. Ostatnio, budynek został gruntownie odnowiony wewnątrz i na zewnątrz. Do wnętrza budynku powróciło również dziesięć obrazów Edmunda Cieczkiewicza. Modernizacja odbywała się pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, wszak to ponad 100-letni gmach.

Oto i on: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec w Ełku

Budynek dworca w Ełku powstał w XIX wieku. Ostatnio został gruntownie odnowiony i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Po trwającej ponad pół roku przebudowie obiekt 28 lipca br. został udostępniony pasażerom.

Oto jak wygląda: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec w Brzegu Dolnym

Dworzec kolejowy w Brzegu Dolnym powstał w 1876 r. Jego remont trwał prawie rok. Przez ten czas udało się odnowić hol, który teraz zyskał nowy wygląd, oświetlenie, posadzki i gabloty informacyjne. Pasażerowie zyskali też nowe ławki i stojaki dla rowerów.

Tak wygląda: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec w Rabce - Zdroju

Gruntownie odnowiony, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i wymogów nowoczesnej obsługi podróżnych – taki jest dworzec w Rabce - Zdroju

Tak się prezentuje: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec w Lęborku

Remont lęborskiego dworca trwał rok. Ceglana elewacja zyskała dawny blask, pozbyto się starej farby, która przykrywała ściany. W środku też wszystko odnowiono.

Prezentuje się następująco: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec PKP w Poraju

Przebudowa dworca w Poraju trwała prawie rok. Podczas inwestycji, wybudowany w latach 1985-87, dworzec przeszedł prawdziwą metamorfozę i stał się obiektem przystosowanym do dzisiejszych standardów obsługi podróżnych. Dworzec po remoncie otwarto 29 sierpnia br.

Tak wygląda teraz: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec w Pszczynie

Dworzec w Pszczynie, mieszczący się w 124-letnim budynku, odzyskał historyczny blask. Dzięki zakończonej inwestycji stał się on obiektem komfortowym, bezpiecznym i przystosowanym do współczesnych standardów obsługi podróżnych.

Teraz wygląda tak: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Dworzec w Kostrzynie nad Odrą

Dworzec o unikalnym, krzyżującym się na dwóch poziomach układzie torów jest ewenementem w skali kraju. W Polsce są tylko dwa takie obiekty. Jeden w Kępnie, drugi właśnie w Kostrzynie.

Tak się prezentuje: http://pkpsa.pl/dla-mediow/galerie-zdjec/galeria-dworce-cz4.html

Więcej zdjęć, odrestaurowanych dworców, znajdziecie Państwo m.in. na stronie Polskich Kolei Państwowych – TUTAJ.

Źródło: propertydesign.pl oraz pkpsa.pl

Czw., 25 Gr. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa