Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kto zostanie „Samorządowym Liderem Zarządzania” - dowiemy się wkrótce

Kto zostanie „Samorządowym Liderem Zarządzania” - dowiemy się wkrótce fotolia.pl

Do tegorocznej, już szóstej edycji konkursu "Samorządowy Lider Zarządzania" nadesłano 49 wniosków dotyczących innowacji w usługach technicznych: 39 z miast (w tym z dużych miast 25, a z małych i średnich - 14 ), 5 z powiatów i 5 z gmin wiejskich. Zgłoszono rozwiązania zarządcze dotyczące czterech obszarów: gospodarki komunalnej (16 wniosków), komunalnej gospodarki mieszkaniowej (12 wniosków), lokalnej gospodarki energetycznej (13 wniosków) oraz transportu (8 wniosków).

Lista zgłoszonych projektów dostępna jest tutaj.

Obecnie rozpoczął się etap oceny wniosków konkursowych. Oceny będą dokonywane w 4 grupach jednostek o zbliżonej wielkości i charakterze: powiatach, miastach na prawach powiatu i miastach powyżej 50 000 mieszkańców, miastach małych i średnich (do 50 000 mieszkańców) oraz gminach wiejskich. 22 sierpnia br. zbierze się komisja konkursowa, która wyłoni finalistów konkursu.

Szósta edycja konkursu jest realizowana przez Związek Miast Polskich w partnerstwie ze Związkiem Powiatów Polskich i Związkiem Gmin Wiejskich RP oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji w ramach projektu „Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego (gminach i powiatach)" dofinansowanego z programu 2/POKL/5.2.1/2009 Wzmocnienie zarządzania w administracji samorządowej.

Celem konkursu jest poprawa jakości usług technicznych, świadczonych przez administrację samorządową. Organizatorzy chcą go osiągnąć poprzez wyłonienie JST, które samodzielnie, albo we współpracy z innymi, wdrożyły w ostatnich latach, we wskazanych dziedzinach, innowacyjne rozwiązania zarządcze, a także poprzez upowszechnienie nagrodzonych i wyróżnionych rozwiązań wśród innych jednostek samorządu terytorialnego w Polsce.

Doświadczenia z organizacji poprzednich konkursów, utworzenie i prowadzenie Bazy Dobrych Praktyk (www.dobrepraktyki.pl) wskazują, że jedną z najskuteczniejszych metod poprawy jakości usług dla mieszkańców jest wdrażanie innowacji, które zostały wcześniej opracowane i przetestowane w innych jednostkach, a następnie twórczo przystosowane do własnych warunków.

Śr., 18 Lp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka