Niemal wszystkie urzędy w Polsce posiadają łącza o przepustowości wyższej niż 2 Mb/s, a obecność łącza zapasowego deklaruje prawie 30%, dwie trzecie pracowników urzędów posiada konto poczty elektronicznej - to jedne z przesłanek płynących z raportu MAiC zatytułowanego "Społeczeństwo informacyjne w liczbach".
Łącze internetowe o przepustowości mniejszej niż 2 Mb/s staje się już rzadkością w polskich urzędach, niezależnie od ich rozmiarów czy lokalizacji. W 2011 r. posiadało je tylko 5% urzędów w Polsce.
Postępująca informatyzacja sprawia, że praca bez dostępu do internetu będzie, a w wielu przypadkach już jest, niemożliwa. Konieczne zatem są zabezpieczenia na wypadek awarii sieci. Obecnie 28% urzędów posiada zapasowe łącze z internetem na wypadek awarii łącza głównego, a jego przepustowość w prawie 70% przypadków przekracza 2 Mb/s. W łącze zapasowe częściej wyposażone są urzędy administracji rządowej (43%) niż samorządowej (28%). Sporą różnicę w tym zakresie daje się zauważyć w zależności od lokalizacji – w województwie kujawsko-pomorskim co drugi urząd posiada łącze zapasowe, natomiast w województwie podlaskim mniej niż co dziesiąty.
Nie wszyscy urzędnicy posiadają własne służbowe konto poczty elektronicznej. Dostęp do takiego konta ma ponad dwie trzecie pracowników zatrudnionych w urzędach. Odsetek ten jest wyraźnie wyższy w urzędach administracji centralnej oraz urzędach marszałkowskich (odpowiednio 98% i 87%).
Zauważalna jest także rozbieżność wskaźnika w zależności od lokalizacji urzędu – najwyższy odsetek pracowników mających do użytku służbowego własne konto poczty elektronicznej odnotowano w województwie dolnośląskim (79%), zaś najmniejszy w województwie świętokrzyskim (55%).
Źródło: "Społeczeństwo informacyjne w liczbach", Tomasz Dubikowski i Violetta Szymanek, MAiC, 2012