30 października br. o godzinie 11:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie pt. „Inwentaryzacja w CUW i obsługiwanych jednostkach”. Wydarzenie organizowane jest przez Wolters Kluwer Polska, przy współpracy ze Związkiem Powiatów Polskich.
Ostatni kwartał roku to czas, w którym wiele organizacji poświęca na przeprowadzenie inwentaryzacji. Aby sprawnie ustalić stan majątku i uniknąć niepotrzebnych trudności, warto zwrócić uwagę na dobrze zaplanowane działania. Każda jednostka obsługiwana przez CUW, jak i sam CUW ma swoje własne specyficzne zasady inwentury.
Zapewnienie prawidłowego przeprowadzenia inwentaryzacji zależy od odpowiedniego przygotowania. Kluczowym elementem tego procesu jest właściwa ewidencja majątku. Dbanie o aktualność i dokładność ewidencji, włącznie z bieżącymi zmianami, jest niezwykle istotne. Zapewnia to solidne fundamenty dla późniejszej inwentaryzacji.
Dlatego też podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakie są formalne podstawy inwentaryzacji, w tym inwentaryzacji w przypadkach powierzenia obsługi księgowej Centrum Usług Wspólnych. Uzyskają wiedzę o tym jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy jednostką obsługującą a jednostkami obsługiwanymi, a także zapoznają się z praktycznymi informacjami o aktualnych problemach przy przeprowadzaniu inwentaryzacji za 2023 rok. Eksperci wyjaśnią dlaczego prawidłowa ewidencja majątku ma tak duże znaczenie w procesie inwentaryzacji oraz przedstawią praktyczne przykłady i dobre praktyki w zarządzaniu ewidencją majątku.
Spotkanie adresowane jest do pracowników działów finansowych oraz działów administracji w jednostkach sektora finansów publicznych; kierowników administracyjnych, księgowych w placówkach publicznych; księgowych i dyrektorów CUW oraz zespołów obsługi oświaty (branża Administracja Oświaty).
Szkolenie poprowadzi Piotr Rybicki - ekspert w zakresie inwentaryzacji, środków trwałych oraz sprawozdawczości finansowej jednostek budżetowych, biegły rewident
Więcej informacji oraz formularz bezpłatnego zapisu dostępne są tutaj.