Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Praca zdalna – różna ocena pracodawców i pracowników

Praca zdalna – różna ocena pracodawców i pracowników fotolia.pl

Najnowsze badania przeprowadzone dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor pokazują, że przedsiębiorcy, znacznie częściej źle oceniają jakość pracy zdalnej w porównaniu z pracownikami. Praca zdalna zastosowana w okresie pandemii, przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Opinię pracodawców podziela co piąty pracownik, a wielu z nich nie wie, jak się ocenić.

„Przedstawiciele mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oceniający pracę zdalną, głównie z punktu widzenia jej wpływu na biznes, w zdecydowanej większości nie mają zastrzeżeń. Ponad połowa uważa, że efektywność pracowników działających z domu jest taka sama jak w przypadku pracy w biurze, a 7 proc. jest zdania, że nawet się poprawiła” – czytamy w informacji prasowej BIG InfoMonitor. Eksperci podkreślają jednak, że wiele zależy od wielkości firmy – im większa, tym lepsze postrzeganie pracowników działających z domu.

Z punktu widzenia branż, najbardziej zadowolone jest budownictwo i transport, a najbardziej zawiedziony handel i przemysł. Pracujący zdalnie mają problem z ocenieniem siebie w kwestii wydajności podczas pandemii. Pytani, czy wykonując obowiązki służbowe z domu są mniej, bardziej lub równie efektywni jak pod okiem szefa, co czwarty z ankietowanych nie potrafił odpowiedzieć na zadane pytanie.

Kobiety są bardziej samokrytyczne w ocenie pracy, ale według badania na home office jest ich mniej niż mężczyzn (51 proc. vs 55 proc.). O spadku jakości pracy zdalnej częściej niż inni mówią osoby z wykształceniem wyższym i pochodzący z miast liczących od 200 do 499 tys. osób.

Więcej informacji tutaj.

Źródło: BIG InfoMonitor

Wt., 22 Czrw. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła