Z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że w latach 2005-2019 stacjonarny handel detaliczny w badanych krajach ulegał koncentracji (wzrost udziału w sieciach handlowych) i chociaż zmniejszała się liczba sklepów (średniorocznie o 0,9 proc.), to ich przeciętna powierzchnia rosła.
Sprzedaż online pomaga w rozwoju handlu stacjonarnego
Zamknięcie społeczeństwa w domach spowodowane pandemią sprzyja rozwojowi e-commerce - czytamy w raporcie PIE. Małe sklepy stacjonarne, sprzedające również online, wykazują większy wzrost sprzedaży niż konkurenci działający tylko w handlu stacjonarnym. W raporcie podkreślono, że e-commerce generuje nowe miejsca pracy. W badanych krajach bezpośrednie zatrudnienie w handlu detalicznym wzrosło w latach 2008-2018 o 1,3 mln osób (o 300 tys. w handlu elektronicznym, o 1 mln w stacjonarnym, z czego 900 tys. to sektor niespożywczy).
Dalszy rozwój handlu detalicznego zmierzać będzie w kierunku wielokanałowej sprzedaży detalicznej tj. łączącej handel offline i online, kreując nowe miejsca pracy w sektorze handlu i logistyce-podaje PIE.
Więcej informacji tutaj.
Źródło: PIE