Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Co sekretariat mówi o urzędzie?

Co sekretariat mówi o urzędzie? fotolia.pl

Sekretariat wpływa na pierwsze wrażenie, jakie klient wynosi ze spotkania z urzędem. Dlatego ważna jest prawidłowa organizacja tego miejsca oraz zatrudnienie właściwych osób.

Nowoczesny sekretariat spełnia jednocześnie trzy podstawowe funkcje:

  1. organizacyjną - wykonuje wszystkie działania prowadzące do sprawnego funkcjonowania urzędu,
  2. komunikacyjną - wspiera podtrzymywanie relacji oraz obieg informacji,
  3. wizerunkową - zadaniem sekretariatu jest kształtowanie obrazu urzędu w jej otoczeniu.

O ile dwie pierwsze funkcje są oczywiste i realizowane w sposób celowy, o tyle funkcja wizerunkowa jest często pomijana. Należy jednak pamiętać, że sekretariat jest wizytówką urzędu, a od postawy oraz zachowania jego pracowników zależy postrzeganie urzędu przez klientów i odwiedzających. Funkcja wizerunkowa jest ważna i powinna być realizowana w sposób przemyślany.

Aby podtrzymać wizerunek urzędu jako profesjonalnego pracownicy sekretariatu powinni dbać o:

  • profesjonalne kontakty z interesantami,
  • elegancki wygląd,
  • wysoki poziom kultury osobistej i umiejętności komunikacyjnych,
  • wysoki poziom wiedzy o urzędzie i środowisku samorządowym,
  • sprawność działania,
  • wygląd sekretariatu.

Źródło: Akademia PARP

Niedz., 22 Mj. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka