Od 26 marca trwa Kampania Tydzień z Internetem, będąca częścią ogólnoeuropejskiej akcji Get Online Week. Celem przedsięwzięcia jest zachęcenie jak największej liczby osób do korzystania z Internetu.
W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), a partnerami są: firmy Microsoft, UPC i Telekomunikacja Polska, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Federacja Inicjatyw Oświatowych, Fundacja Matematyków i Informatyków Niesprawnych Ruchowo oraz Związek Harcerstwa Polskiego.Przedsięwzięciu patronuje koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu, oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.Tegorocznym tematem przewodnim jest aktywność osób starszych oraz solidarność międzypokoleniowa. Na spotkaniach organizowanych przez tysiąc instytucji, które zgłosiły swój akces, uczestnicy będą mogli:
- Zasadzić drzewo w Internecie – stworzyć drzewo genealogiczne rodziny za pomocą narzędzi internetowych,
- Podróżować w 80 minut dookoła świata – online
- Rozgrzać się przed Euro – rozgrywając rodzinny turniej wiedzy o piłce nożnej (wykorzystanie klipów sportowych na YouTube i innych zasobów internetowych).
W zeszłym roku akcja objęła 112 tysięcy osób z 30 krajów, w tym blisko 7 tysięcy Polaków (co dało nam czwarte miejsce pod względem liczby zarejestrowanych uczestników). W ramach polskiej edycji biblioteki organizowały spotkania zachęcające do kontaktu z Internetem szczególnie osoby po 50-tce. FRSI w ramach kampanii zorganizowała również konkurs Pomyszkuj w bibliotece – Tydzień z Internetem 2011, w ramach którego nagrodzono najciekawsze inicjatywy. Przedsięwzięciu patronuje koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu, oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Źródło: www.maic.gov.pl. www.biblioteki.org