12 lutego br. odbyło się posiedzenie Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego. Podczas posiedzenia omówiony został jeden projekt i kilka spraw różnych.
Zespół pochylił się nad projektem rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego. Projektowane zmiany dotyczą możliwości zgłaszania i zawieszania certyfikatu za pomocą aplikacji mObywatel. Do projektu nie zostały zgłoszone żadne uwagi dotyczące bezpieczeństwa. Projekt został zaopiniowany pozytywnie.
Następnie poruszono następujące kwestie w sprawach różnych.
Problem związany z widocznością numeru PESEL, pracownika samorządowego podczas składania podpisu kwalifikowanego przy wykonywaniu czynności służbowych. Pracownicy samorządowi zgłaszają wątpliwości związane z ochroną danych osobowych, w przypadku podpisywania dokumentów w ten sposób.
Obecni na posiedzeniu przedstawiciele strony samorządowej prosili o zorganizowanie spotkania roboczego w temacie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Zbliża się termin obowiązkowego stosowania e-doręczeń dla samorządów, podczas gdy przepisy w tym zakresie pomimo zapowiedzi nie zostały przygotowane na nowo. Szczególnie istotne pozostają kwestie tych samorządów, które założyły skrzynki ADE na jednostkę a nie na urząd ja obsługujący, a także problem związany z dwutorowością komunikacji e-doręczeniami i ePUAP w kontekście skuteczności doręczenia na gruncie KPA.