Projekt ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o zmianie niektórych innych ustaw (druk sejmowy nr 382, Sejm IX kadencji) zawiera w art. 52 zmiany w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Dotyczą one punktów ładowania/tankowania.
Przesunięcie terminów – punkty ładowania
Według projektu przesunięciu mają ulec terminy z art. 60 ust. 1 i 2 ustawy o elektromobilności, określające maksymalny czas, w którym ma zostać osiągnięta minimalna liczba zainstalowanych punktów ładowania oraz minimalna liczba punktów ładowania tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG). Aktualnie graniczny termin na osiągnięcie minimalnych liczb punktów to 31 grudnia 2020 roku. W świetle proponowanych zmian ma być to 30 czerwca 2021 roku.
Ograniczenie obowiązków w zakresie punktów tankowania gazu ziemnego
Obecnie w świetle art. 78 ust. 2 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy o elektromobilności operator systemu dystrybucyjnego gazowego w programie budowy stacji gazu ziemnego oraz przedsięwzięć w zakresie modernizacji, rozbudowy albo budowy sieci niezbędnych do przyłączenia tych stacji określa liczbę planowanych punktów tankowania sprężonego gazu ziemnego – nie mniejszą niż minimalne liczby z art. 60 ust. 2 ustawy. Według proponowanej nowelizacji, operator będzie mógł pomniejszyć liczbę planowanych punktów o liczbę punktów tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) zlokalizowanych na obszarze gminy w dniu wejścia w życie ustawy o elektromobilności.
Zaprezentowane zmiany mają wejść w życie w dniu następującym po dniu wejścia w życie projektowanej ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o zmianie niektórych innych ustaw.
Z projektem można się zapoznać tutaj.