Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne po nowemu

W ramach tworzenia nowego systemu wspierania działań szkół i placówek po placówkach doskonalenia nauczycieli i bibliotekach pedagogicznych, przyszła pora na poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Projekt rozporządzenia określającego nowe zasady ich działania przygotował właśnie Minister Edukacji Narodowej.

Wprowadzone w stosunku do obowiązującego obecnie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 roku zmiany mają charakter przede wszystkim porządkowy. W szczególności:

  • dotychczasowe zadania poradni zostały uporządkowane tematycznie na: diagnozowanie dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy bezpośredniej uczniom oraz rodzicom, realizacja zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkoli, szkół i placówek, a wreszcie wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek;
  • rozszerzono zakres współpracy poradni z poszczególnymi przedszkolami, szkołami i placówkami – o wsparcie dyrektora, nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem niepełnosprawnym – tak aby proces uczenia przebiegał w sposób maksymalnie efektywny dzięki dostosowaniu do potrzeb i możliwości dziecka;
  • katalog form realizacji zadań przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne rozszerzono o organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach.

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych będzie opiniowany na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej.

Czw., 4 Prn. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski