Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowe umowy o dofinansowanie w transporcie drogowym

Nowe umowy o dofinansowanie w transporcie drogowym fotolia.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) pozyskała unijne dofinansowanie na realizację trzech kluczowych projektów drogowych, które wzmocnią infrastrukturę transportową w kraju.

Dzięki podpisanym umowom o dofinansowanie możliwe będzie ukończenie brakujących odcinków drogi ekspresowej S7 (Miechów–Szczepanowice oraz Płońsk–Czosnów) oraz budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Łączna wartość dofinansowania z funduszy unijnych wynosi aż 2,43 mld zł.

Ekspresowy szlak ze stolicy nad morze
Jednym z projektów objętych wsparciem jest budowa odcinka drogi ekspresowej S7 między Płońskiem a Czosnowem w województwie mazowieckim. Projekt ten, realizowany w ramach strategicznego programu „Projekty na rzecz dokończenia sieci bazowej TEN-T”, ma kluczowe znaczenie dla poprawy połączeń między regionami.

Nowy odcinek o długości 34,6 km nie tylko usprawni komunikację między Warszawą a północną Polską, ale także przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróży. Całkowity koszt realizacji wynosi prawie 2,7 mld zł, z czego unijne wsparcie z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko wynosi blisko 1,25 mld zł.

Nowy fragment S7 w Małopolsce
Kolejnym dofinansowanym przedsięwzięciem jest budowa 5,3-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Miechowem a Szczepanowicami w województwie małopolskim. Projekt ten usprawni przepływ osób i towarów w ramach sieci TEN-T, eliminując tzw. wąskie gardła i zwiększając przepustowość trasy.

Całkowity koszt budowy wynosi ponad 293 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi ponad 118 mln zł.

Nowa obwodnica dla Trójmiasta
Trzecia inwestycja objęta wsparciem to budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, która stanie się częścią drogi ekspresowej S7. Projekt obejmuje budowę odcinka o długości 31,8 km oraz fragmentu drogi krajowej nr 20 o długości 6,27 km.

Nowa obwodnica pozwoli na odciążenie ruchu w samym Trójmieście, poprawi warunki jazdy i zwiększy przepustowość całego systemu transportowego w regionie. Koszt realizacji tego projektu to niemal 2,9 mld zł, z czego ponad 1 mld zł pochodzi z unijnego dofinansowania.

Strategiczne znaczenie inwestycji
Wszystkie trzy projekty wpisują się w realizację celów unijnego programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko, który wspiera rozwój zrównoważonej infrastruktury transportowej. Realizacja tych inwestycji przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej, efektywności transportu oraz wzmocni gospodarcze więzi między regionami.

Dzięki wsparciu Unii Europejskiej, Polska zbliża się do ukończenia nowoczesnej sieci dróg ekspresowych, co przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przedsiębiorstwom korzystającym z krajowej infrastruktury transportowej.

Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl

Czw., 12 Gr. 2024 0 Komentarzy Dodane przez: Katarzyna Sekuła