Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała kontrakt na projekt i budowę prawie 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. Konsorcjum firm GAP Insaat, Fabe Polska i Side Midas Stroy, odpowiedzialne za realizację, otrzymało kontrakt o wartości około 504 mln zł. S17 jest kluczową trasą dla Polski Wschodniej, która poprawi warunki transportowe, bezpieczeństwo oraz komfort podróży między Lublinem a granicą z Ukrainą.
Nowy odcinek S17 będzie biegł wzdłuż obecnej DK17, zaczynając się za Izbicą i kończąc w pobliżu Sitańca. Inwestycja obejmuje budowę dwóch węzłów (Stary Zamość, Zamość Sitaniec) oraz 27 obiektów inżynierskich, w tym mostów i wiaduktów. Powstaną także drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz systemy zarządzania ruchem i odwodnienia. Konsorcjum ma 41 miesięcy na zakończenie projektu i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, z wyłączeniem okresów zimowych. Budowa drogi planowana jest na lata 2026-2028.
Realizacja odcinka jest częścią szerszego projektu budowy drogi ekspresowej S17, łączącej Warszawę z Lwowem przez Lublin i Zamość. Obecnie w budowie są jeszcze trzy odcinki S17 między Zamościem a Hrebennem, o łącznej długości około 55 km. Trwają również przetargi na kolejne fragmenty trasy oraz dokumentację projektową dla nowego odcinka prowadzącego do planowanego terminala granicznego w Hrebennem. S17 stanowi także część międzynarodowej trasy E372, łączącej Warszawę ze Lwowem, a na węźle Piaski Wschód połączy się z drogą S12 Piaski-Dorohusk.
Źródło: MI