21-24 listopada br. w Jastrzębiej Górze odbędzie się Konferencja pod nazwą „Zadania Wydziałów Komunikacji w praktyce”, organizowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji.
Podczas spotkania omówione zostaną bieżące najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania wydziałów komunikacji. Szczególny nacisk położony zostanie na analizę nowych zasad nakładania kar za niezłożenie wniosku o rejestrację pojazdu oraz niezgłoszenie jego zbycia. Omawiana będzie legalność pobytu obcokrajowców w kontekście prowadzenia postępowań administracyjnych. Ważnym elementem będzie również kwestia obowiązków organów rejestracyjnych w zakresie sprowadzania uszkodzonych pojazdów mogących stanowić odpad. Nie zabraknie tematów dotyczących organizacji ruchu oraz odpowiedzialność za jej wprowadzenie.
Omówione zostaną również bieżące prace legislacyjne prowadzone w Ministerstwie Infrastruktury oraz w Ministerstwie Cyfryzacji, a także prezentowane będą zmiany w systemach informatycznych użytkowanych przez urzędy.
Po raz pierwszy w wydarzeniu wezmą udział zaproszeni Partnerzy, którzy zaprezentują swoje produkty związane z funkcjonowaniem Wydziałów Komunikacji lub zbieżne z wykonywanymi przez wydziały komunikacji zadaniami.
Uczestnicy będą mogli zapoznać się z nowoczesnymi systemami kolejkowymi, systemami do zdalnej identyfikacji pojazdów, innowacjami w zakresie nauczania kierowców, a także nowinkami dotyczącymi produkcji tablic rejestracyjnych.
Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym przez Związek Powiatów Polskich oraz patronatem medialnym przez Dziennik Warto Wiedzieć.