Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ogłoszono przetargi na kolejne cztery odcinki realizacyjne S10

Ogłoszono przetargi na kolejne cztery odcinki realizacyjne S10 fotolia.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła cztery kolejne przetargi na odcinki drogi S10: Stargard-Suchań, Suchań-Recz, Łowicz Wałecki-Piecnik i Piecnik-Wałcz. Do kompletu wszystkich ośmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości 113,4 km brakuje jeszcze ostatniego – Wałcz-Piła, który jest planowany do ogłoszenia w ciągu najbliższych dni.

S10 Stargard-Suchań - długość 13,8 km
Inwestycja rozpoczyna się od końca obwodnicy Stargardu, czyli węzła drogowego Stargard Wschód. Następnie trasa biegnie obok obecnej DK10, po jej północnej stronie. W rejonie miejscowości Tychowo powstanie para Miejsc Obsługi Podróżnych. Będzie tam rezerwa pod budowę stacji paliw i restauracji. S10 ominie od północy Krąpiel, gdzie na przecięciu z drogą powiatową powstanie węzeł drogowy. Dalej ponownie będzie biegła obok obecnego przebiegu DK10. Odcinek zakończy się około 1 km przed węzłem drogowym Suchań. Na nowej trasie zaplanowano realizację węzła drogowego Krąpiel i pary MOP Tychowo. Powstanie osiem wiaduktów, sześć przejść dolnych dla zwierząt i jedno górne.

S10 Suchań-Recz - długość 19,6 km 
Trasa rozpocznie się przed węzłem drogowym Suchań. Od tego miejsca nowa droga odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK10 i będzie biegła po nowym przebiegu na całym odcinku. S10 ominie od północy również Wapnicę i Recz. Na przecięciu z DW151 zlokalizowany będzie węzeł drogowy Recz, a odcinek zakończy się około 1,2 km za nim. W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Suchań i Recz. Powstanie również 14 obiektów mostowych - 11 wiaduktów, dwie estakady oraz most. Wybudowane zostaną również da dolne przejścia dla zwierząt.

S10 Łowicz Wałecki-Piecnik, długość 14,9 km 
Odcinek rozpocznie się przed węzłem drogowym Łowicz Wałecki. Za tym węzłem S10 będzie prowadziła w kierunku północno wschodnim odchodząc od obecnego przebiegu S10. Nowa trasa ominie od północy Mirosławiec. Na przecięciu z DK177 powstanie węzeł drogowy Mirosławiec. Następnie droga S10 będzie biegła równolegle do obecnej DK10 przez tereny leśne i od północy ominie Nieradź. Odcinek zakończy się około 1,2 km przed węzłem drogowym Piecnik. W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Łowicz Wałecki i Mirosławiec. Na tym odcinku powstanie osiem wiaduktów i estakada oraz siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.

S10 Piecnik-Wałcz, długość 16 km 
Odcinek rozpocznie się przed węzłem drogowym Piecnik i za nim trasa odejdzie na północ od obecnego przebiegu DK10 i będzie biegła nowym śladem między Górnicą Jeziorkiem. Na wschód od Piławy wejdzie w przebieg obecnej DK10 włączając się do istniejącego węzła Wałcz Zachód na obwodnicy Wałcza w ciągu S10. W ramach inwestycji przewidziano budowę węzła drogowego Piecnik. Na tym odcinku powstanie siedem wiaduktów i estakada oraz siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne.

Droga S10, o długości ok. 410 km, będzie łączyła Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją Warszawską. Realizacja wszystkich brakujących odcinków zapisana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Będzie to bezpośrednie połączenie regionów Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2. 

Źródło: GDDKiA

Śr., 4 Prn. 2023 0 Komentarzy Dodane przez: Joanna Gryboś-Chechelska