Rozstrzygnięto Konkurs „Innowacje w drogownictwie”. We wszystkich trzech kategoriach zgłoszone zostały w sumie 22 prace. Spośród nich Kapituła Konkursu wyłoniła zwycięzców.
Szerzej o konkursie pisaliśmy tutaj.
Konkurs adresowany był do studentów bądź absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia, stacjonarnych lub niestacjonarnych, których prace dyplomowe zostały obronione w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 13 września 2022 r. Celem Konkursu było wyłonienie najlepszych prac dyplomowych, których wyniki mogą być zastosowane w drogownictwie. To również promowanie idei przedsiębiorczości i innowacyjności wśród społeczności akademickiej.
Konkurs obejmował prace dyplomowe, które zostały obronione we wskazanym wyżej terminie, w następujących kategoriach:
- materiały i technologie drogowe,
- inżynieria ruchu, inteligentne systemy zarządzania ruchem oraz rozwiązania BRD,
- optymalne konstrukcje inżynierskie.
Kapituła Konkursowa oceniała prace dyplomowe uczestników zakwalifikowanych do II etapu. Na ostateczny wynik Konkursu, w każdej z trzech kategorii, składała się suma punktów uzyskanych na poszczególnych jego etapach. Pod przewodnictwem dr hab. inż. Janusza Rymszy, Kapituła wyłoniła laureatów na najlepszą pracę dyplomową w obszarze drogownictwa. Poniżej prezentujemy laureatów w poszczególnych kategoriach.
Materiały i technologie drogowe
- miejsce
Sofiia Holovko, praca pt. „Wpływ zastosowania odpadów przemysłu meblarskiego i odpadów z tworzyw sztucznych w roli stabilizatorów mastyksu na właściwości mieszanki SMA” (Politechnika Śląska). Promotor: dr inż. Bartłomiej Grzesik (Katedra Geotechniki i Dróg). - miejsce
Maciej Krasowski, praca pt. „Reologiczne właściwości podbudów drogowych w aspekcie materiałowym” (Politechnika Świętokrzyska). Promotor: dr inż. Przemysław Buczyński (Katedra Inżynierii Komunikacyjnej). - miejsce
Beata Celary, praca pt. „Projekt technologii i organizacji budowy zorientowany na ochronę środowiska naturalnego” (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie). Promotor: dr inż. Joanna Sagan (Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki).
Inżynieria ruchu, inteligentne systemy zarządzania ruchem oraz rozwiązania BRD
- miejsce
Jacek Bartusiak, praca pt. „Ocena prędkości pojazdów oraz jakości oznakowania drogi na podstawie nagrań wideo: analiza strefy robót drogowych w Polsce” (Politechnika Krakowska). Promotor: dr Tomasz E. Burghardt. Promotor pomocniczy: dr inż. Anton Pashkevich (Katedra Systemów Transportowych). - miejsce
Kamila Hanasiuk, praca pt. „Badania i ocena torów przejazdu i prędkości pojazdów na rondach o zmiennej liczbie pasów ruchu wokół wyspy środkowej” (Politechnika Białostocka). Promotor: dr inż. Marek Motylewicz (Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku). - miejsce
Aleksandra Szymkowiak, Karol Wojtkiewicz - „Projekt koncepcyjny uspokojenia ruchu na sieci ulic w Wejherowie” (Politechnika Gdańska). Promotor: dr hab. inż. Kazimierz Jamroz (Katedra Inżynierii Transportowej).
Optymalne konstrukcje inżynierskie
- miejsce
Wojciech Kaźmierski, praca pt. „Zbrojenie geosyntetykami warstw asfaltowych nawierzchni drogowych” (Politechnika Gdańska). Promotor: dr hab. inż. Piotr Jaskuła (Katedra Inżynierii Transportowej). - miejsce
Aleksander Rutkowski, praca pt. „Koncepcja przebudowy trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku estakady” (Politechnika Gdańska). Promotor: dr inż. Anna Banaś (Katedra Konstrukcji Inżynierskich). - miejsce
Beata Celary, praca pt. „Analiza ekonomiczna wariantów wzmocnień stref przejściowych wybranego obiektu mostowego” (Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie). Promotor: dr inż. Joanna Sagan (Katedra Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki).
Nagrody w Konkursie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad zostały przyznane w każdej z trzech kategorii tematycznych w wysokości: I miejsce - 5 000 zł, II miejsce - 3 000 zł, III miejsce - 2 000 zł.
Źródło: GDDKiA