29 sierpnia 2022 r. dobiegła końca inwestycja, realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz środków własnych - trwała nieco ponad półtora roku. W tym czasie zrealizowano jeden z najbardziej złożonych projektów w obecnym programie. Objął on budynki tzw. Starego i Nowego Dworca, część kładki dla pieszych nad torami oraz wiaty przylegające do dworców. Dzięki niemu pochodzący z 1865 roku tzw. Nowy Dworzec odzyskał swój historyczny blask.
Dzięki inwestycji dworzec stał się przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami oraz bezpieczny. Zlikwidowano bariery architektoniczne i wprowadzono szereg nowych rozwiązań ułatwiających korzystanie z niego tej grupie podróżnych. Wśród nich m.in. oznaczenia w alfabecie Braille’a, tablice dotykowe z planem dworca oraz ścieżki prowadzące. Poprawiło się bezpieczeństwo w budynku, jak i w jego bezpośrednim otoczeniu. Zamontowano nowoczesne systemy monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napadu, a także przeciwpożarowe.
Poza budynkiem tzw. Nowego Dworca przebudowę przeszedł, wybudowany w 1846 roku, Stary Dworzec (którego wnętrze zostało przystosowane pod biura dla spółek kolejowych) oraz niewielki historyczny budynek dawnych kas towarowych, który stał się stanicą rowerową ze stojakami i punktem mycia rowerów.
Przy realizacji inwestycji niezwykle ważna była współpraca ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Zarządca infrastruktury przeprowadził m.in. prace związane z zaprojektowaniem i budową pochylni z kładki dla pieszych oraz krawędzi peronowych sąsiadujących z budynkiem dworca Węgliniec. Dzięki tym działaniom kompleks dworca jest w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Ponadto PKP PLK SA przeprowadziły również przebudowę pozostałych peronów na stacji Węgliniec wraz z ich infrastrukturą techniczną.
Przebudowa kompleksu dworca w Węglińcu to 17. zakończona przebudowa dworca w województwie dolnośląskim w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Łączny koszt inwestycji to nieco ponad 41 mln zł.
Źródło: MI