Do użytku podróżnych oddano dwa zmodernizowane perony na stacji Kraków-Płaszów. W najbliższych tygodniach będzie też można korzystać z wind, a także z wizualnych systemów informacji pasażerskiej. Modernizacja stacji w Płaszowie, przez którą kursują pociągi aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne zakończy się w przyszłym roku.
Na stacji wraz z dwoma nowymi peronami zmieniły się tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu. Wzmocnienie terenu pozwoli teraz przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego.
Oddane do użytku perony mają 400 metrów, są większe i wyższe niż wcześniej. Zamontowano na nich długie wiaty i jasne oświetlenie, a także czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy. Do peronów prowadzi przejście podziemne.
Przełożenie ruchu na nowe tory pozwoliło na kolejne prace po wschodniej stronie Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli już przebudowę torów w kierunku Wieliczki. Szeroki zakres prac wymagał zmian w organizacji ruchu pociągów. Również w centrum miasta trwają prace: kładzione są dodatkowe tory kolejowe, usunięto stary nasyp, który zastąpiony został estakadami, budowane są mosty przez Wisłę i wiadukty.
Źródło: MI