Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

S7 Lesznowola-Tarczyn. Nowy wykonawca, telenowela trwa

S7 Lesznowola-Tarczyn. Nowy wykonawca, telenowela trwa fotolia.pl

GDDKiA 23 czerwca 2021 r. poinformowała o podpisaniu umowy na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ. Powtórny przetarg był efektem odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą inwestycji.

Czas realizacji to 30 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresów zimowych). Wymogiem postawionym przez GDDKiA jest to, by ciąg główny trasy S7 był przejezdny do października 2022 r., natomiast zakończenie wszystkich prac przewidywane zostało w I kwartale 2024 roku.

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Ponadto zadaniem wykonawcy jest do końca III kwartału 2024 r. wyremontowanie 17 kilometrów obecnego przebiegu DK7.

Odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km będzie posiadał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. W ramach zadania wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Generalna Dyrekcja przypomina o tym, że budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa-Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: 

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, 
  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km, 
  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km. 

Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, wykonawca zbliża się do półmetka robót kontraktowych. Prowadzone są roboty ziemne (nasypy, wykopy), mostowe, układane są warstwy konstrukcji drogi, roboty brukarskie oraz przebudowywana jest infrastruktura podziemna. Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 roku.

Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. Toczy się procedura uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie. Od grudnia 2020 r., w ramach czasowej organizacji ruchu, kierowcy korzystają z ciągu głównego trasy, co umożliwiło wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych. Prowadzone są prace wykończeniowe związane z humusowaniem, nasadzeniami zieleni, montażem ekranów akustycznych i robotami branżowymi (kanalizacja, kanał technologiczny). Umowny termin zakończenia robót został przesunięty na czerwiec 2021 r. za sprawą uznanego roszczenia związanego z przedłużającą się procedurą uzyskiwania decyzji ZRID. Analizowane są kolejne roszczenia. W przypadku ich ewentualnego uznania termin ukończenia może zostać przesunięty.

Źródło: GDDKiA

Śr., 23 Czrw. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Bartłomiej Zydel