Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Konwent Powiatów Województwa Kujawsko-Pomorskiego o szkolnictwie i drogach

Konwent Powiatów Województwa Kujawsko-Pomorskiego o szkolnictwie i drogach fotolia.pl

Konwent Powiatów Województwa Kujawsko-Pomorskiego przyjął podczas niedawnych obrad dwa stanowiska: w sprawie zmian nazw i klasyfikacji w obrębie zawodów kształcących w szkołach zawodowych oraz drugie – w sprawie wprowadzenie zmian w kryteriach oceny projektów o dofinansowanie przebudowy dróg powiatowych w ramach programu wieloletniego pod nazwą Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych.

W sprawie klasyfikacji zawodów, w których kształcenie odbywa się w szkołach zawodowych konwent stwierdził, że z programu nauczania usunięto naukę prowadzenia i obsługi ciągnika rolniczego w zakresie niezbędnym do uzyskania prawa jazdy kategorii T. W konkluzji starostowie wskazali, że uniemożliwia to uczniowi, który nie posiada samodzielnie zdobytego prawa jazdy kategorii T przystąpienie do egzaminu kwalifikacyjnego. Jednocześnie rodzi się pytanie, kto ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo ucznia, który nie jest przygotowany do obsługi maszyn i urządzeń rolniczych podczas egzaminu zawodowego?

Jeżeli chodzi o Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych, konwent w swoim stanowisku wskazuje, że przy ocenie projektów kryterium łączności z drogą wyższej kategorii tj. z drogą krajową lub wojewódzką staje często w konflikcie wkluczającym możliwość uzyskania dodatkowej punktacji za kryterium: znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich.

Jak napisano w stanowisku Konwentu: Wiele dróg powiatowych na naszym terenie łączy się z drogami krajowymi lub wojewódzkimi na obszarze miast. Żeby uzyskać punkty za to kryterium trzeba więc przyjąć do projektu cały odcinek drogi znajdujący się na terenie miasta. Jeżeli reszta długości projektu zlokalizowana już poza granicami miasta była krótsza niż odcinek miejski w ocenie kryterium znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich projekt otrzymał zerową ocenę. Gdy więc przebieg drogi powiatowej jest taki, że jej połączenie dające łączność obszarów wiejskich jest możliwe wyłącznie odcinkiem drogi powiatowej przebiegającym przez obszar miejski i dalej do sieci dróg wojewódzkich lub krajowych to traci możliwość  uzyskania punktacji za znaczenie zadania dla rozwoju obszarów wiejskich.

Konwent Powiatów Województwa Kujawsko-Pomorskiego uważa, że powyższe kryteria powinny być zmienione w ten sposób, że oceniana powinna być funkcja, jaką pełni dana droga w układzie seci drogowej, a nie miejska czy gminna lokalizacja odcinka jej przebiegu.

Pt., 17 Prn. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun