Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Obwodnica Trójmiasta. Dezyderat sejmowej Komisji Infrastruktury.

Obwodnica Trójmiasta. Dezyderat sejmowej Komisji Infrastruktury. fotolia.pl

Prezentujemy ważny nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta (kogo z nas nie dotknęły korki w drodze nad morze?) Dezyderat nr 8  Komisji Infrastruktury uchwalony na posiedzeniu w dniu 19 lutego 2014 r. do Prezesa Rady Ministrów w sprawie budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej /OPAT/.

„W dniu 19 lutego 2014 roku na posiedzeniu Komisji Infrastruktury przedłożony został projekt dezyderatu wypracowany na wspólnym posiedzeniu podkomisji stałych: do spraw transportu lotniczego i gospodarki morskiej oraz do spraw transportu drogowego i drogownictwa.

Przewodniczący podkomisji stałych, posłowie Stanisław Lamczyk oraz Jerzy Szmit przedstawili stan bieżący i plany poprawy dostępności komunikacyjnej do portu Gdynia jako portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej oraz całej aglomeracji położonej nad Zatoka Gdańską.

Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej /OPAT/ ma być drogą o ruchu przyspieszonym, której celem jest odciążenie ruchu tranzytowego na drodze krajowej nr 6, omijając w ten sposób tereny zabudowane: gdyńskiej dzielnicy Cisowa oraz miast Rumia i Reda. Trasa będzie przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, mając swój początek w  Gdyni. Planowana długość trasy to około 14 km. Dzięki obwodnicy usprawniony zostanie także dojazd do Półwyspu Helskiego.

Dla dalszego rozwoju portu w Gdyni niezbędna jest jak najlepsza sieć połączeń transportowych z resztą kraju. Dziś do portu w Gdyni prowadzą drogi zlokalizowane w terenie zurbanizowanym, mające status i parametry dróg powiatowych. Powoduje to ogromne utrudniania w ruchu kołowym na terenach północnej aglomeracji Trójmiasta, zwłaszcza do takich miejsc, jak: port wojenny Gdynia, port morski Gdynia, gdyńskie stocznie oraz Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o.. Trudności z dojazdem nad morze mają także turyści z całej Polski stojąc w korkach na drogach wokół Trójmiasta.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe na rzecz budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta wykonały wspólnie: miasto Gdynia, samorządy szczebla gminnego, powiatowego oraz Samorząd Województwa Pomorskiego, kierując się najkorzystniejszymi rozwiązaniami

 Komisja po wysłuchaniu informacji oraz po dyskusji uznaje za konieczne:

1.przedstawienie przez Rząd po konsultacji z samorządami realnego planu szybkiej budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która zapewni również w dłuższej perspektywie, rozwiązanie podstawowych problemów komunikacyjnych miasta Gdyni oraz innych ośrodków znajdujących się w strefie oddziaływania OPAT,

-             portu Gdynia,

-             stoczni w Gdyni,

-             Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Sp. z o.o.;

2.nadanie OPAT statusu drogi krajowej;

3.zapewnienie łatwego dostępu do autostrady A 1 w obszarze jej oddziaływania;

4.zapewnienie portowi wojennemu Gdynia warunków do wypełniania powierzonych zadań obronnych;

5.poprawienie dostępności komunikacyjnej do Półwyspu Helskiego;

6.pilne dostosowanie kategoryzacji dróg do współczesnych wymagań i realnie pełnionych funkcji na tym obszarze;

7.wsparcie z budżetu krajowego i unijnego finansowania powyższych zadań.

Komisja Infrastruktury wyraża przekonanie, że szybka budowa OPAT jest warunkiem stabilnego wzrostu gospodarczego rozwoju kraju, regionu Pomorza i portu Gdynia.

Obowiązkiem  władz  państwa  jest  pełne  popieranie  takich  inicjatyw i znajdywanie odpowiednich środków na ich realizację.

Przewodniczący Komisji

/-/ Stanisław Żmijan

Źródło: www.sejm.gov.pl

Czw., 27 Mrz. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Marek Wójcik