Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty chce dużych, dobrych zmian

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty chce dużych, dobrych zmian fotolia.pl

Otrzymaliśmy bardzo ciekawe stanowiska Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty (OSKKO), w sprawie statusu zawodowego dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz statusu zawodowego nauczyciel.

Stowarzyszenie prezentuje postulaty dotyczące unowocześnienia przepisów regulujących status dyrektorów szkół i placówek oświatowych w Polsce. Wnioskuje o zmiany przepisów dotyczących sposobu powierzania stanowiska dyrektora, jego kompetencji zawodowych, współpracy z innymi podmiotami, czasu pracy i oceny pracy.

Wskazuje na potrzebę uregulowania zakresu autonomii dyrektora. Proponowane zmiany mają na celu podwyższenie jakości edukacji uczniów i usprawnienia zarządzania szkołami.

W przypadku nauczycieli OSKKO przedstawia postulaty dotyczące unowocześnienia przepisów regulujących status nauczycieli w Polsce. Wnioskuje o zmiany przepisów zawartych w Karcie Nauczyciela oraz aktach wykonawczych, dotyczących sposobu zatrudniania, kompetencji zawodowych, czasu pracy, wynagradzania, sposobu motywowania i awansowania nauczycieli. Wskazujemy na potrzebę powierzenia nauczycielom współodpowiedzialności za jakość procesu kształcenia uczniów i udziału w zarządzaniu wewnątrzszkolnym. Proponowane zmiany mają na celu podwyższenie jakości edukacji uczniów i usprawnienia zarządzania szkołami.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią obu tych stanowisk (zamieściliśmy je poniżej), które zawierają wiele postulatów zbieżnych z tymi prezentowanych przez ogólnopolskie organizacje samorządu terytorialnego.

Niedz., 29 Lp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: