Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

To lubię najbardziej. Dodatkowe zajęcia w szkołach. Ełk. Dobra praktyka

To lubię najbardziej. Dodatkowe zajęcia w szkołach. Ełk. Dobra praktyka fotolia.pl

Każde dziecko w szkole powinno mieć szansę uczestniczenia w zajęciach, które wykraczają poza przyjęte schematy nauczania. O takim projekcie pomyśleli pomysłodawcy projektu edukacyjnego „To lubię...".

Programem, który był realizowany w latach 2007 i 2008, objęto aż 65 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z powiatu ełckiego.

Dzięki dobrej organizacji wszystkie szkoły w powiecie ełckim chętnie przystąpiły do projektu – tłumaczy Alina Stęperska, menedżer projektu, konsultant z informatyki i technologii informacyjnej Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Kształcenia Nauczycieli w Ełku. – Z Wydziałem Edukacji Starostwa Powiatowego w Ełku stworzyliśmy zgrany zespół zarządzający projektem na poziomie powiatu. Nauczyciele tworzyli szczegółowy program rozwoju szkoły, który zakładał przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.

Mogły to być festyny szkolne, wycieczki edukacyjne, zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania uczniów czy lekcje wyrównawcze. Dzięki temu szkoły zakupiły oprogramowanie edukacyjne, tablice interaktywne, książki i przyrządy pomiarowe. Dla szkół wiejskich, które borykają się z finansowaniem dodatkowych przedsięwzięć, projekt był ogromną szansą – dodaje Alina Stęperska.

W mojej szkole mieliśmy możliwość zorganizowania kursów zawodowych prowadzonych przez specjalistów z branży przetwórstwa mięsnego. Kurs był prowadzony pod kątem oczekiwań przyszłego pracodawcy. Na zakończenie uczniowie zdawali egzamin i otrzymywali certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności – mówi Danuta Wojtowicz, dyrektor Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Ełku. - Był to wyjątkowy projekt, który uczniom dał możliwość wszechstronnego rozwoju i doskonalenia umiejętności zawodowych – dodaje Danuta Wojtowicz.

W ramach projektu zorganizowano wyjazd na praktyki zagraniczne do Hagen. – Mogli w nim wziąć udział wyróżniający się uczniowie szkół zawodowych. Odbyli praktyki w hotelach, zakładach elektrotechnicznych oraz mechanicznych. Warto było w nich zainwestować. Najzdolniejsza młodzież uczestniczyła w kampusach naukowych na Uniwersytecie Jagiellońskim – tłumaczy Alina Stęperska.

Zorganizowałem warsztaty dziennikarskie i filmowe, a także kurs dziennikarski w profesjonalnej gazecie. Młodzież mogła się przekonać, jak wygląda praca dziennikarza – wspomina Maciej Karanowski, nauczyciel w Zespole Szkół nr 5 im. Karola Brzostowskiego w Ełku. Uczniowie zobaczyli, jak powstaje artykuł, w jaki sposób pozyskuje się do niego informacje, jak robi się zdjęcia.

W ramach projektu powstał również szkolny amatorski klub filmowy.

Bardzo ciekawe były warsztaty dziennikarskie i filmowe – dodaje Katarzyna Zuwalska, uczennica z Zespołu Szkół nr 5 im. Karola Brzostowskiego w Ełku. – Podobały mi się wycieczki, z których wyniosłam wiele cennych informacji. Z chęcią wzięłabym udział w kolejnych tego typu zajęciach.

Uczestniczyłam w warsztatach „Artyści to my", w których mogliśmy rozwijać swoje zainteresowania muzyczne oraz teatralne. Warsztaty pozwoliły mi się rozwinąć – mówi Katarzyna Raczyło, uczennica Zespołu Szkół nr 5 im. Karola Brzostowskiego w Ełku. - Brałam też udział w warsztatach dziennikarskich i filmowych.

Źródło: "Dobre praktyki Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce", MRR

Śr., 4 Lp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka