Rozpoczęła się II edycja ogólnopolskiego badania pt. „LEXOMETR Oświatowy 2023 – wyzwania dyrektorów szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2023/2024”. Jego celem jest poznanie kondycji oświaty wobec zmian prawnych, finansowych, zarządczych i organizacyjnych.
Organizatorzy zachęcają do wzięcia udziału w tym unikalnym badaniu. Ankieta jest anonimowa, a duża liczba odpowiedzi pozwoli zyskać pełniejszy obraz sytuacji. Organizatorem badania jest Wolters Kluwer Polska – dostawca systemu informacji prawnej LEX oraz rozwiązań dla samorządów i oświaty.
W czasach niepewności wywołanych wybuchem wojny w Ukrainie, licznymi zmianami w prawie oraz sytuacją społeczno-gospodarczą w kraju autorzy chcieliby poznać opinie dyrektorów na temat wyzwań w roku szkolnym 2023/2024.
Obszary badania „LEXOMETR Oświatowy 2023” to:
- sytuacja społeczno-gospodarcza;
- wojna w Ukrainie;
- organizacja systemu oświaty;
- organizacja pracy szkoły.
Dzięki zebranym odpowiedziom eksperci przygotują raport, którego wyniki opublikowane zostaną jesienią 2023 r. Co więcej, wyniki ankiety zostaną przedstawione i omówione na Kongresie Edukacja i Rozwój w dn. 19-20 października. Dodatkowo, zebrane dane pomogą dostosować treści miesięcznika „Dyrektor Szkoły” i serwisu LEX Prawo Oświatowe do potrzeb czytelników.
Każdy uczestnik, w ramach podziękowania, otrzyma e-book pt. „Nauczanie zdalne a odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego – obowiązki dyrektora”.
Organizatorzy badania mają nadzieję, że wyniki badania „LEXOMETR Oświatowy 2023” pozwolą lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi aktualnie mierzy się oświata. Z kolei przygotowany na podstawie badania raport będzie stanowić podstawę dyskusji dotyczącej wsparcia, jakiego może oczekiwać edukacja, aby kryzysy w jak najmniejszym stopniu ją dotykały.
Dziennik Warto Wiedzieć objął patronatem to wydarzenie.
Link do ankiety LEXOMETR: www.webankieta.pl
Źródło: IP