Związek Powiatów Polskich zwrócił się do Ministerstwa Edukacji i Nauki z wnioskiem dotyczącym organizacji indywidualnego nauczania.
Związek Powiatów Polskich zaproponował rozważenie wprowadzenia wyjątku od zasady że miejscem indywidualnego nauczania jest miejsce pobytu dziecka lub ucznia - dla uczniów szkół zorganizowanych w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Specyfika pracy tego typu placówek oświatowych pokazuje, że w wielu przypadkach dla dzieci wobec których orzeczono potrzebę indywidulanego nauczania, które niekoniecznie dobrze funkcjonowałyby w oddziale klasowym, możliwe i korzystne byłoby organizowanie indywidualnego nauczania w ośrodku. Oczywiście od 1 września 2022 r. wprowadzono rozwiązania umożliwiające realizację zajęć indywidualnego nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jednak w przypadku dzieci kształcących się w szkołach zorganizowanych w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych o różnych schorzeniach, ta forma może nie przynieść oczekiwanego rezultatu (np. ośrodki dla dzieci niewidomych).
Jeżeli stan zdrowia dziecka pozwalałby na przetransportowanie go do Ośrodka wówczas nauczanie indywidualne na terenie ośrodka dawałoby większą efektywność pracy z dzieckiem na terenie placówki, gdzie znajdują się specjalistyczne pracownie wyposażone w specjalistyczny sprzęt.