Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kodowanie w szkołach ze środków unijnych

Kodowanie w szkołach ze środków unijnych fotolia.pl

Promowanie kodowania wśród uczniów i nauczycieli było przedmiotem spotkania organizacji pozarządowych, administracji, firm, stowarzyszeń oraz nauczycieli. W spotkaniu w Ministerstwie Cyfryzacji uczestniczył wiceminister Piotr Woźny. Przypomniał o prowadzonych działaniach na rzecz zapewnienia szkołom dostępu do szybkiego Internetu. Poinformował też o toczących się rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, dotyczących możliwości wsparcia finansowego szkolenia nauczycieli ze środków PO PC. Zapowiedział również, że w marcu odbędzie się spotkanie z marszałkami województw, poświęcone zmianom w podstawie programowej szkół w zakresie nauki programowania.

Zwracano uwagę na konieczność zmian w myśleniu o nauce programowania w szkołach. Należy zacząć uwzględniać nieobecne do tej pory aspekty, takie jak rozwijanie kreatywności, wolnego myślenia oraz działania w zespole. Uczestnicy spotkania podkreślali, że naukę trzeba oprzeć na otwartych zasobach sieciowych, wskazywać oraz uczyć o najnowszych trendach i instrumentach programowania. Należy dać zarówno uczniom, ale przede wszystkim nauczycielom szansę na kreatywność oraz możliwość wykorzystania w nauce programowania różnorodnych platform internetowych. Zwracano też uwagę na praktycznie nieobecną w Polsce umiejętności korzystania z otwartych zasobów edukacyjnych, co jest istotnym czynnikiem hamującym rozwój.

Uczestnicy spotkania byli zgodni, że należy szerzej otworzyć myślenie o wsparciu cyfrowym całego procesu nauczania. Sprawnie wspierana informatycznie szkoła i edukacja to także dobry przykład dla uczniów, dla których właśnie szkoła jest pierwszą instytucją publiczną, z którą mają do czynienia. Podsumowując spotkanie, Lider Cyfryzacji Włodzimierz Marciński podkreślił, że zarówno wystąpienia, jak i dyskusja wskazały dobitnie jak ważnym i skomplikowanym tematem się zajęliśmy. Wyraził również zadowolenie z faktu, że wszystkich jednoczy cel, a różnica poglądów i podejścia do zagadnień wprowadzenia programowania jest naturalna. Najważniejsza jest chęć podzielania się doświadczeniem . To dzięki tym doświadczeniom możemy zadbać o to, aby lekcje programowania nie były nudne i nie odstraszały uczniów.

Źródło: MC

Pt., 5 Lt. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Monika Małowiecka