Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dodatki dla nauczycieli bezprawne

Dodatki dla nauczycieli bezprawne fotolia.pl

Rada Gminy Gronowo Elbląskie (woj. warmińsko-mazurskie) uchwaliła regulamin wynagradzania nauczycieli, określając w nim kryteria przyznawania dodatku motywacyjnego.

Jako jedno z kryteriów przewidziano, że dodatek miałby trafiać do nauczycieli za pozyskiwanie dla szkoły środków finansowych z funduszy krajowych lub europejskich. Za każdy wdrożony do realizacji projekt o wartości: od 10 tys. zł do 15 tys. zł dodatek wynosiłby 1 tys. zł. Za projekty powyżej 15 tys. zł kwota dodatku miała wynieść 1,5 tys. zł.

Wojewoda uznała uchwałę za sprzeczną z prawem. W uzasadnieniu rozstrzygnięcia nadzorczego wicewojewoda warmińsko-mazurski Grażyna Kluge podkreśliła, że rozwiązania te wykraczają poza ramy wyznaczone rozporządzeniem.
„W ocenie organu nadzoru, wprowadzone przez radę gminy zapisy nie mieszczą się w ogólnych warunkach przyznawania dodatku motywacyjnego, a zatem konieczne jest wyeliminowanie ich z obrotu prawnego" - podkreślono, uchylając uchwałę.

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu określa ogólne warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego. Zawarto w nim sześć punktów, np. jednym z nich są "osiągnięcia w realizowanym procesie dydaktycznym".

Z kolei zgodnie Kartą Nauczyciela organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego w drodze regulaminu określa minimalną wysokość stawek dodatków dla nauczycieli: za wysługę lat, motywacyjnego i funkcyjnego oraz szczegółowe warunki ich przyznawania.

Źródło: samorzad.pap.pl

Komentarz: Nie jestem prawnikiem, ale tak po ludzku jestem trochę zaskoczony. Wiadomo, że pozyskiwanie dodatkowych środków, krajowych lub europejskich, to jeden ze sposobów rozwoju, przeprowadzania remontów, rozbudowy obiektów, nowoczesnych pomocy naukowych i wyposażenia szkolnych sal. Może warto się zastanowić nad przepisem prawa i bardziej dostosować go do konkretnych sytuacji, dzięki czemu skorzystają uczniowie. Nie wiem, ale może udałoby się to zrobić? (T. Narkun)

Czw., 3 Wrz. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun