W 2015 roku po raz pierwszy rozwiązania zadań otwartych z matematyki uczniów z gimnazjów w Jaworznie, Krakowie, Łodzi i we Wrocławiu zostały ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniana (e-ocenianie), przeprowadzonego w pierwszy weekend maja.
Jak podaje dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, egzaminatorzy bez żadnych problemów ocenili te prace, które zostały im przyznane - oceniali je w swoim tempie, w domu, przed ekranem komputera, wtedy gdy było im to dogodne.
Nowym systemem oceniono prace prawie 170 tysięcy zdających, co oznacza ponad 460 tys. zadań. W e- ocenianiu wzięło w nim udział 745 egzaminatorów.
Raport z e- oceniania
Po przeprowadzeniu e-oceniania wszyscy uczestnicy procesu (egzaminatorzy, przewodniczący i informatycy) wypełnili specjalne ankiety dot. nowego sposobu pracy. Ankiety te będą stanowiły podstawę raportu, który zostanie upubliczniony prawdopodobnie w okolicach końca sierpnia, początku września.
Jak mówił dyrektor CKE, egzaminatorzy bardzo dobrze ocenili e-ocenianie, zgłosili kilka postulatów, które trzeba rozważyć. Należy zatem spodziewać się szerszej dyskusji na temat idei e- oceniania, sposobu przeprowadzenia, rozwiązań technicznych.
Plany na przyszłość
CKE chciałaby przeprowadzić e-ocenianie w przyszłym roku w całej Polsce na matematyce na egzaminie gimnazjalnym, a w kolejnych latach na innych przedmiotach, także na innych egzaminach - poinformował dyrektor. Zaznaczył również, że na razie możliwe jest tylko rozszerzenie e-oceniania zadań z matematyki na egzaminie gimnazjalnym. Rozszerzenie zakresu e- oceniania będzie bowiem wymagało wymiany sprzętu w komisjach egzaminacyjnych.
Źródło: PAP