Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Program "Cyfrowa szkoła" nie wpłynął na umiejętności i osiągnięcia uczniów

Program fotolia.pl

Pilotaż "Cyfrowej szkoły" miał dać rządowi wskazówki, jak przygotować cyfryzację wszystkich szkół. W programie wzięło udział około 70 tys. uczniów pracujących w systemie 1:1, czyli jeden komputer na jednego ucznia. Z analizy pilotażu programu "Cyfrowa szkoła" wynika, że nie wpłynął on na umiejętności i osiągnięcia uczniów – doniosła "Rzeczpospolita".

Analitycy Instytutu Badań Edukacyjnych porównali wyniki sprawdzianu szóstoklasistów, którzy uczestniczyli w programie, z osiągnięciami pozostałych. Na egzaminie z roku 2013 wystąpiła jedna różnica między obiema grupami. Wśród objętych pilotażem mniej było uczniów, którzy wykazali się najgorszą umiejętności rozumowania. Różnica jednak była minimalna, na granicy znaczenia statystycznego.

W 2014 r. w żadnym badanym zakresie wyniki obu grup uczniów już się od siebie nie różniły. "Nie należy się spodziewać, by wdrażane w przyszłości w Polsce programy 1:1, stanowiące kontynuację +Cyfrowej szkoły+, w znaczący sposób oddziaływały na wyniki egzaminów zewnętrznych" - napisali eksperci IBE we wnioskach analizy.

Źródło: Rzeczpospolita, inf. własne

Komentarz: Na pewno było to kosztowne badanie, chociażby ze względu na dodatkowe oprzyrządowanie cyfrowe. Jakoś mnie nie dziwi, a tym bardziej nie jest zaskoczeniem, wynik badania. Potwierdza on nie tylko moje przekonanie, że oczywiście należy w szkole posługiwać się nowoczesnymi technologiami i oswajać z nimi uczniów. Przede wszystkim jednak należy pamiętać, że elektroniczne gadżety i urządzenia są uczniom bardzo przydatne, ale nie odrobią za nikogo lekcji. O wynikach w szkole decyduje uczeń i nauczyciel, a komputer może być tylko bardzo pomocnym urządzeniem. (Tadeusz Narkun)

Pt., 27 Mrz. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun