Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Czy MEN ukrywał wyniki badań?

Czy MEN ukrywał wyniki badań? fotolia.pl

W związku z pojawiającymi się zarzutami ukrycia przez resort wyników badania CBOS oraz ich analizy, ministerstwo edukacji uważa je za nieprawdziwe. Według resortu zostały one przekazane opinii publicznej i są publicznie dostępne na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Instytutu Badań Edukacyjnych. Analiza, przeprowadzona w styczniu 2013 r., miała na celu wyodrębnienie m.in. odpowiedzi rodziców dzieci 6-letnich urodzonych w roku 2004, którzy zdecydowali o rozpoczęciu nauki szkolnej swoich dzieci od września 2010 roku.

 Nauczyciele muszą umieć pracować z młodszymi dziećmi
Jak twierdzi men, odpowiedzi rodziców zawarte w analizie badania, potwierdziły, że na początku wdrażania obniżenia wieku spełniania obowiązku szkolnego, duży nacisk powinien być kładziony na szkolenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
Dlatego od 2010 roku MEN na takie działania przeznaczył m.in. 600 mln złotych w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych". Wsparciem objęto już nauczycieli z 80% szkół podstawowych.

Nie wolno posługiwać się niemiarodajnymi badaniami
Jednocześnie MEN informuje, że pilotażowe badanie przeprowadzonych przez Pedagogium Wyższą Szkołę Nauk Społecznych, zostało przejrzane przez resort pod kątem możliwości wykorzystania jego wyników do analizy postaw i poglądów rodziców uczniów. Według MEN okazało się, że wyniki tego pilotażu nie są miarodajne, gdyż jego celem była wyłącznie ocena jakości narzędzia badawczego, a nie dostarczenie wiarygodnych danych na temat poglądów rodziców oraz został on wykonany na niereprezentatywnej próbie osób.

Dokumenty związane z tą sprawą można zaleźć i przeczytać, klikając TUTAJ.

Źródło: men.gov.pl

Sob., 17 Sp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun