Jak informuje Serwis Samorządowy LEX a Wolters Kluwer z dniem 10 lutego 2011 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie podstawowych warunków niezbędnych do realizacji przez szkoły i nauczycieli zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz programów Nauczania (Dz. U. Nr 6, poz. 23), które porządkuje sprawy związane z bazą dydaktyczną i lokalową szkół.
Szkoły w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) realizują zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są: obowiązkowe zajęcia edukacyjne, dodatkowe zajęcia edukacyjne, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne organizowane dla uczniów mających trudności w nauce oraz inne zajęcia wspomagające rozwój dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi, a także nadobowiązkowe zajęcia pozalekcyjne. Ponadto, szkoły realizują inne zadania określone w statucie, w tym m.in. w zakresie związanym z programem wychowawczym szkoły, a także programem profilaktyki dostosowanym do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska.
Rozporządzenie porządkuje sprawy związane z bazą dydaktyczną i lokalową szkół, wskazując przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75, poz. 690, z późn. zm.), regulujące m.in. kwestie warunków technicznych i usytuowania budynków szkolnych. Budynki przeznaczone na potrzeby oświaty zostały zdefiniowane w § 3 pkt 6 ww. rozporządzenia jako budynki użyteczności publicznej. Do pomieszczeń szkolnych stosuje się przepisy ww. rozporządzenia określające wymagania dla pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi, w których przebywanie tych samych osób w ciągu doby trwa dłużej niż 4 godziny.
Więcej na www.samorzad.lex.pl
fot. www.sxc.hu