Czy w sytuacji likwidacji firmy, jak też w przypadku śmierci wykonawcy zgłoszonych prac geodezyjnych, jest możliwa kontynuacja prac geodezyjnych w ramach zgłoszenia złożonego przez poprzedniego wykonawcę?
Zdaniem Głównego Geodety Kraju jest to niedopuszczalne, bowiem Prawo geodezyjne i kartograficzne nie przewiduje możliwości zmiany celu prac geodezyjnych w trakcie ich wykonywania ani zmiany wykonawcy.
Warto przypomnieć, że zgodnie z art. 12 ust. 2c Pgk, w trakcie wykonywania prac geodezyjnych dopuszcza się uzupełnianie zgłoszenia prac przez:
- zwiększenie obszaru objętego tym zgłoszeniem o obszar bezpośrednio do niego przyległy;
- wydłużenie przewidywanego terminu przekazania do organu Służby Geodezyjnej i Kartograficznej zbiorów danych lub dokumentów, o których mowa w art. 12a ust. 1;
- zmianę kierownika zgłoszonych prac geodezyjnych;
- zgłoszenie wznowienia znaków granicznych, wyznaczenia punktów granicznych lub ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych, o ile prace te są niezbędne do realizacji celu zgłoszonych prac geodezyjnych.
Zatem, według GGK, nie ma znaczenia fakt, że wykazany w zgłoszeniu prac geodezyjnych kierownik tych prac pozostaje nadal ten sam. W zaistniałych okolicznościach nowy wykonawca powinien złożyć nowe zgłoszenie prac geodezyjnych.
Z interpretacją opublikowaną w marcowym informatorze Głównego Geodety Kraju można zapoznać się tutaj