Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Domena internetowa - jak ją zarejestrować i utrzymywać

Domena internetowa - jak ją zarejestrować i utrzymywać fotolia.pl

Każda szanująca się osoba robiąca jakiekolwiek interesy (posiadająca firmę) potrzebuje oryginalnego, łatwego do zapamiętania adresu internetowego. Często bywa tak, że serwisy oferujące miejsce na serwerze nie dają nam dobrego adresu, czy też jest to tylko adres IP. Wtedy niezbędne jest założenie czy też zarejestrowanie przez nas domeny internetowej.

Poniżej przedstawiamy wskazówki dotyczące zarejestrowania domeny:

  1. Wymyśl nazwę domeny.
    Jest to najtrudniejszy etap, gdyż większość ciekawych nazw jest już zajęta. Musisz być kreatywny, bawić się słowami. Bierz przykład od uznanych i najlepszych jak np.; Google, Onet, Allegro te nazwy są oryginalne i rozpoznawalne, choć nie zawierają słów kluczowych, związanych bezpośrednio z tematyką serwisów.
  2. Postaraj się by domena była krótka i łatwa do zapamiętania.
    Propozycje nazwy napisz na kartce i zobacz jak wygląda. Przeczytaj ją kilka razy na głos. Podyktuj nazwę znajomemu przez telefon i sprawdź, czy poprawnie ją zapisze. Unikać myślników i przedrostków typu „e-” lub „i-”, gdyż utrudniają one zapamiętanie nazwy i mogą powodować pomyłki przy wpisywaniu adresu w pasek przeglądarki.
  3. Wybierz rozszerzenie dla domeny.
    Najpopularniejszą końcówką w Polsce jest .pl, jednakże nie warto się do niej ograniczać. Poszukaj ciekawego, oryginalnego rozszerzenia. Duże firmy oferują rejestrację domen prawie z całego świata. 
    Do znanych adresów nie posiadających polskiej końcówki a jednocześnie wyglądających ciekawie należą m.in. Rmf.fm czy też Znam.to .
  4. Sprawdź dostępność nazwy.
    Wejdź na stronę rejestratora domen i skorzystaj z formularza. System sprawdzi i powie ci, czy daną domenę możesz zarejestrować. Jeżeli twoje typy okażą się zajęte, sprawdź inne rozszerzenia.
  5. Podaj poprawne dane osobowe.
    Po dodaniu wybranej domeny do koszyka, zostaniesz poproszony o podanie swoich danych osobowych, które to są potrzebne do wystawienia faktury. Zwykle są to imię i nazwisko, adres, numer PESEL, numer telefonu i adres e-mail. Na podany adres zostanie wysłana faktura, a pocztą elektroniczną otrzymasz potwierdzenie rejestracji domeny oraz inne potrzebne informacje.
  6. Ważny adres DNS domeny. 
    Każda domena posiada przypisany adres DNS i nie trzeba ustawiać go samemu. Adres DNS jest potrzebny w momencie, gdy pod domenę chcesz podpiąć stronę internetową, która znajduje się na serwerze. Na etapie tym nie musisz się nim martwić. Adres DNS otrzymasz e-mailem i możesz w każdym momencie sprawdzić go w panelu administracyjnym.
  7. Potwierdzenie rejestracji oraz opłaty.
    Ostatnim etapem jest potwierdzenie rejestracji. Na podany e-mail zostaną wysłane wszystkie informacje dotyczące płatności za twoją domenę. Od momentu rejestracji masz dwa tygodnie na uregulowanie opłaty. Przez ten czas rejestrator trzyma wybraną domenę zarezerwowaną dla ciebie. Jeśli adres nie zostanie przez ciebie opłacony, domena trafia z powrotem do puli wolnych domen i może być zarejestrowana przez inną, dowolną osobę.
  8. Stałeś się właścicielem domeny – wykorzystaj to.
    Gdy zarejestrujesz i opłacisz domenę, stajesz się jej właścicielem. Przez rok masz do niej prawo.  Z domeną możesz robić co chcesz ; możesz zbudować stronę internetową, blog, galerię zdjęć lub sprzedać domenę komuś innemu.

Pamiętaj:
Odnawiaj (i opłacaj) domenę co rok, aby jej nie stracić.

Źródło:  pomoc.hoste.pl oraz tipy.pl

Pt., 23 Mrz. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa